לתיק הבריאות שלי

בריאות העור

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

כף רגלי השמאלית

​אנחנו צועדים אלפי קילומטרים במהלך חיינו, כל משקל גופינו מונח על העקבים שלנו. פלא שהעור נסדק ונוצרים פצעים, פיסורות בשפה המקצועית?

כף רגלי השמאלית
עקבים סדוקים הנם לרוב בעיית אסתטיקה, אך לעיתים הסדקים הם עמוקים וכואבים, מקשים על עמידה או על הליכה ופוגעים באיכות החיים. העור הפגוע רגיש וחשוף לדלקות ולכן מומלץ לטפל בהקדם. מרבית בעיות כפות הרגליים נובעות מנטייה שלנו להזניח את הטיפול באיזור. סדקים, יבלות ועור יבש ניתנים למניעה ולטיפול. 




מהם הסיפוטומים לפיסורה?

אדמומיות - אחד הסימנים הראשונים. טיפול מוקדם ימנע הדרדרות של המצב. עור יבש הוא רגיש, עם נטייה לזיהומים ולכן מומלץ לטפל באופן מיידי. 
עור מתקלף וסדוק - תימנעו מקילוף, או משיכה, של העור המת. אם ברצוניכם להסיר חתיכות עור, עישו זאת בעזרת מספריים קטנים.
גרד - שכבת העור המתה מתכווצת, וגורמת לעור שמתחת להימתח סביב, ומתחת, לאזור הנגוע. טיפולים להסרת שכבת העור המתה יסייעו להפסקת הגרד. 
דימום והפרשות מהסדקים - המשמעות - הסדקים עמוקים מאד, חוצים את כל שכבות העור. סדקים מסוג זה מגבירים את הסיכוי לדלקות ולפטריות. 

מהם הגורמים לעור יבש וסדוק?

  • עור יבש באופן טבעי, שנסדק בעקבות פעילות יומיומית מוגברת. 
  • עמידה ממשוכת על הרגליים 
  • הליכה על רצפות קשות 
  • עודף משקל 
  • סנדלים פתוחים המאפשרים לשומן מתחת לעקב להתפשט ומגביר את הסיכוי להיווצרות סדקים 
  • מחלות כגון פסוריאזיס, אקזמה, סוכרת, בעיות בבלוטת התריס וכו. 
  • חשיפה מתמשכת למים. המים פוגעים בשמנים הטבעיים של הרגל ומותירים את עור כף הרגל יבש ומחוספס. 
  • גיל - ככל שמתבגרים העור נהיה פחות גמיש
  • נעליים לא טובות
  • מחסור בויטמינים, מינרלים ואבץ. 

כיצד ניתן לטפל בתופעה?:

באופן שוטף:

  • שימרו על רגליים נקיות
  • חשוב לבצע התעמלות לכפות הרגליים, להמרצת הדם
  • השרו אותם במים חמים וקרים לסרוגין, ניתן להוסיף עלי נענע למים. 
  • מירחו קרם לחות והסירו עור יבש, לעיתים תכופות
  • הימנעו מהליכה יחפים כמה שניתן
  • הימנעו מעמידה\הליכה ממשוכים באיזורים לחים, או בתוך חומרי ניקוי. 

טיפולים נוספים:

  • היעזרו בקרם טיפולי של ד"ר שול, לטיפול בסדקים בעקבים, אותו ניתן להשיג בבתי המרחקת של לאומית שירותי בריאות במחיר מיוחד לחברי לאומית זהב. 
  • מרחו שמן בישול על כפות רגליים נקיות לפני השינה ולבשו גרביים עבים. אפשרות נוספת היא להכין תערובת של וזלין ומיץ לימון ולעסותו אל תוך כף הרגל לפני השינה. הגרביים עוזרים ללכוד את חום הגוף ולייעל את התהליכים. 
  • בננה מעוכה, או בננה בשילוב עם אבוקדו וקוקוס, מספקים שמנים וויטמינים חיוניים. מרחו שכבה נדיבה על העור היבש למשך 10 דקות. 
  • השרו את רגליכם במיץ לימון למשך 10 דקות, ושפשפו בעדינות. החומציות ממיסה את שכבת העור המת. 
  • הקפידו על נקיון כפות הרגליים וייבשו אותם היטב. 
  • מרחו באופן שוטף תערובת של גליצרין ומי ורדים, הידועים ביכולתם להקל ולרפא עקבים סדוקים
  • הכינו פילינג עדין מדבש, חומץ תפוחים, מעט שמן זית וקמח אורז (ניתן לטחון אורז רגיל עד קבלת אבקה). השרו את רגליכים במים במשך 20 דקות ועסו אותם עם המשחה שהתקבלה. החומץ יסייע להמיס את שכבות העור המת, קמח האורז יסייע בהסרת העור והשמן ודבש משמים כקרם לחות טבעי וישמרו על עור רגליכם רך ומלא בלחות. 
  • אחד מהגורמים לעקבים סדוקים הוא מחסור בויטמינים, מינרלים, אבץ ואומגה 3. הקפידו על תזונה עשירה ומלאה, ועל תוספי מזון מתאימים.  מזון עשיר בויטמין E כולל: ירקות ירוקים, דגנים מלאים ואגוזים. מזונות עשירים בסידן כוללים: חלב, גבינה, יוגורט, דגני בוקר וברוקולי, ברזל ניתן לקבל מבשרים, עופות ודגים, וכן ממקורות צמחיים כגון ירקות, קטניות ודגנים. מזון עשיר באבץ: עוף, יוגורט, שעועית אדומה, אורז חום. מזון עשיר באומגה 3: דגים, זרעי פשתן.