לתיק הבריאות שלי

פעילות גופנית

לשתף עם חבר/ה

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

10,000 צעדים ביום, שישנו את החיים

10,000 צעדים ביום, שישנו את החיים
חשיבות הפעילות הגופנית 
פעילות גופנית סדירה במרבית ימות השבוע מפחיתה באופן ניכר את הסיכון להתקפי לב, סרטן, סוכרת , יתר לחץ דם, השמנה, אוסטיאופורוזיס ומחלות אחרות. היא גם מקטינה מתח ודיכאון, מגדילה את פריון העבודה, משפרת תפקוד נפשי ומיני, ומאיטה את תהליך ההזדקנות. להבדיל, העדר פעילות גופנית הנו גורם חשוב ביותר לתחלואה, תמותה ועלויות גבוהות לטיפול רפואי בחברה המערבית.

בישראל, כמו בעולם המערבי, רק כשליש מהאוכלוסייה עוסק  בפעילות גופנית סדירה. הבעיה מתחילה מגיל צעיר ובשנים האחרונות אנו חווים החמרה, עם העיסוק התמידי במסכי טלוויזיה ומחשב.
ההליכה כפעילות גופנית
הליכה היא הפעילות הגופנית עם מספר המשתתפים הגדול ביותר ברחבי העולם, היא פשוטה וקלה לבצוע ואינה דורשת כושר גופני, מיומנויות מיוחדות כלשהן או תנאים מתוחכמים. כל מה שנדרש הוא זוג נעלי הליכה טובות, לבוש נוח, שעון הליכה, ואתם מוכנים.
יתרונות ההליכה
  1. ניתן לבצע אותה כמעט בכל מקום 
  2. מגבירה את הסיבולת והאנרגיה ואת הכושר הגופני
  3. מגדילה את היכולת האירובית 
  4. ניתנת לביצוע בפרקי זמן קצרים 
  5. מדחיקה את התיאבון
  6. משפרת מצב רוח
  7. מפחיתה מתח וחרדה
  8. מקטינה סיכון ללקות בהתקפי לב
  9. מפחיתה כולסטרול ושומנים בדם 
  10. מקטינה את הסיכון לסוכרת
  11. גורמת להורדה ושמירת משקל בשילוב עם תזונה נכונה
תוכנית 10,000 צעדים ביום
כבר ב- 1993, החוקר היפני ד"ר יאשירו טבע את הסיסמה: "לכו 10,000 צעדים ביום". על פי מחקרים שלו ושל עמיתים, מספר הצעדים הממוצע שאדם מבצע ביום הוא בין 3,000 ל-4,000 צעדים. ההגעה ל- 10,000 צעדים ביום יוצרת "אפקט בריאותי" המשפיע על הבטי בריאות שונים של כל אחד ואחת. 
תוכנית 10,000 הצעדים הנה תוכנית מצוינת וקלה ליישום, שהופכת את ההליכה לשגרת חייכם. על פי התוכנית, פשוט מקפידים על הליכה של 10,000 צעדים מדי יום, כאשר בסופו של יום משלימים את הצעדים ה"חסרים" על ידי יציאה להליכה. השגת יעד זה היא הדרך הנכונה לחיים בריאים יותר. 
שימוש בשעון הליכה או במד הליכה על גבי הטלפון החכם, מאפשר ספירה קלה של הצעדים היומיים.