לתיק הבריאות שלי

מגוון הטיפולים ברפואה משולבת

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

טאי צ’י

טאי צ’י
טאי צ’י הינה פעילות גופנית מתונה המבוססת על עקרונות הרפואה הסינית. 
האימון מתבצע באיטיות וכמעט ללא מאמץ, ומתבסס על תפיסת עולם המתייחסת אל האדם הבריא כאל שלם המתפקד בתוך העולם בהרמוניה. בהתאם לתפיסה זו, נתפס גם גוף האדם כיחידה שלמה ומתואמת: כך תנועה נתפסת כמתייחסת וקשורה אל כל שאר חלקי הגוף ואופן תפקודם.
העקרונות עליהם הטאי צ’י מבוסס ואותם מסגל לעצמו האדם במהלך האימון, הם: ריכוז, שחרור, הקשבה והתמדה.
 
האימון בקבוצה הוא פשוט וקל לביצוע ומורכב משלושה חלקים:
1. חימום רך המתרגל בעיקר נשימה, יציבה, ריכוז ושחרור
2. סידרה קבועה של תנועות הנלמדת באופן הדרגתי (קאטה)
3. עבודה בזוגות לתרגול ויישום של העקרונות הנלמדים
 
האימון בטאי צ’י מתמקד בשיווי משקל וביציבה נכונה ובריאה. מאפיינים אלו חשובים במיוחד לאוכלוסיות נכים וקשישים, ומאפשרים שיפור מהותי ביציבה ובתנועה, ובדרך זו תורמים גם לבריאות ולאיכות החיים. 
בשנים האחרונות פורסמו מספר מאמרים בספרות הרפואית על ירידה במספר הנפילות הממוצע של קשישים שהתאמנו בטאי צ’י.
במשך האימון, התלמיד מתרגל תנועה במצב של רגיעה, ריכוז והקשבה. עקרונות אלו מעודדים פיתוח של שקט נפשי ותחושה של ביטחון בתרגול עצמאי. תכונות אלו מאפשרות לתלמיד להנות מהזמן שבו עליו להיות לבד או בבידוד מבלי להכנס לחרדה.