לתיק הבריאות שלי

כתבות בנושא ספורט ואורתופדיה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

מספר עצות לישיבה נכונה מול מחשב

ישיבה לא נכונה מול צג המחשב עלולה לגרום לנזקים שונים, בהם כאבי גב, פרקים ועוד. לנוחות משמעות גבוהה מאד ויכולת לצמצם מתח, מאמץ הכתפיים, העורף וההשפעה על כל הגוף.

מספר עצות לישיבה נכונה מול מחשב
אפיוני כיסא המחשב
על הכסא להיות מרופד בנוחות. מומלץ על כיסא המספק מגוון אפשרויות כיוונון, כמו גובה הכסא, גובה המשענת ועומק המשענת כאשר הזווית המומלצת למשענת היא בין 100 ל-110 מעלות. 
ישיבה נכונה על הכסא
יש להישען לאחור ככל שניתן עד לתמיכה מלאה של משענת הגב. משענת הגב צריכה להתלבש בדיוק על קימור הגב. על כפות הרגליים להיות מונחות במלואן על הרצפה . הברכיים צריכות להיות ממש מעט מתחת לגובה הירכיים. מידי פעם כדאי להישען  על מסעד הכסא ולתת לגב להתרווח ולהיצמד באופן מלא לכסא.
תאורה
על התאורה בחדר להיות דומה ככל האפשר לתאורת יום. מומלץ למקם את התאורה ב-90 מעלות לצג. מידי פעם יש להטות את המבט לצדדים כיוון שהעיניים נוטות להתמקד בדרך כלל במטרה שמולנו ללא ראיית הרקע, מצב המשפיע על שרירי העיניים.
מומלץ לעשות הפסקה להתרעננות בכל שעה למשך כ-  5-10 דקות. 
 מיקום המחשב בחדר
טרם יציאתכם לקנות מחשב מומלץ להכין את החדר ולבדוק היכן הוא ימוקם בדיוק. בדקו מהו המרחב הנתון, מדדו ורשמו לפניכם את הנתונים לפי המאפיינים הבאים: 
  
  1. על גובה השולחן להיות כגובה המרפקים כאשר הידיים שמוטות מטה.  
  2. על המקלדת להיות מונחת ישר לפניכם. בזמן ההקלדה, על הידיים להיות ישרות ככל האפשר, הכתפיים משוחררות והמרפקים פתוחים קמעה. 
  3. ניתן להשתמש ברגליות המקלדת. אם רוכנים קדימה, יש להרחיק את המקלדת מכם. אם נוטים מעט לאחור, יש להרים את המקלדת. (חשוב לדעת : משטחי תמיכה לבסיס היד מומלצים גם הם כאשר השאיפה היא לתנוחה הטבעית. אין להשתמש בהם בעת ההקלדה אלה בין לבין, לצורכי מנוחה)  
  4. יש להקפיד על ידיים ישרות בזמן השימוש בעכבר. על המרפקים להיות חופשיים.את הצג יש להניח בקו ישר עם המקלדת. מרחק הצג המומלץ הוא 65-75 ס"מ - בערך מרחק של יד.