לתיק הבריאות שלי

כתבות בנושא ספורט ואורתופדיה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

לצלול במעמקים

צלילה מהנה ומרגיעה, ויש בה יתרונות בריאותים רבים

לצלול במעמקים






 
כושר גופני
שחיה היא פעילות גופנית המשלבת כושר אירובי וכושר אנאירובי, תוך כדי אימוני לב-ריאה ואימוני שרירים. התנועה שלנו מבעד ללחץ הטבעי של המים מביא לאימון כושר כלל גופני, עם מינימום פגיעה במפרקים. מחקרים מראים שצלילה שורפת כ- 500 קלוריות לשעה, בדומה לריצה במכון כושר, אך מבלי להזיע ובנופים הרבה יותר יפים. 
אגב, גם סחיבת ציוד הצלילה על אדמה יבשה מחזקת את שריר הגב, הרגליים והידיים, ושורפת קלוריות. 
גמישות וכוח
התנגדות המים גורמת לחיזוק השרירים ולהגמשתם. הצלילה מסייעת בעיצוב השרירים ומאפשרת יציבה טובה יותר. 
נשימה
בצלילה מקפידים על נשימה עמוקה ואיטית על מנת לאפשר ניצול מירבי של האוויר. נשימה עמוקה בריאה יותר לגוף ומביאה להגדלה של כמות החמצן שנכנס לריאות. כמויות מוגברות של חמצן מגבירות את האנרגיה, מאיצות את זרימת הדם וחילוף החומרים, משפרות את תפקוד הלב והריאות ומשפרת את התפקוד הקוגניטיבי. 
הפחתת לחצים
הנשימות שבצלילה, בשילוב עם האווירה הימית, השקט והשלווה מסביב, מסייעים בהפחתת לחצים והורדת מתחים. הצלילה מביאה לאיזון של המערכת העצבית, ומסייעת ביצירת תחושה חיובית ובהפחתת הסיכון לדכאון וחרדה. 
אור השמש
כבכל פעילות גופנית שנעשית (לפחות בחלקה) בחוץ, גם הצלילה מאפשרת חשיפה לאור השמש ולספיגה של ויטמין D, החיוני לחיזוק העצמות בגוף. 
מפגשים עם חיות המים – בדומה ליתרונות הבריאותיים שבגידול חיות מחמד, גם למפגשים עם החיות הימיות יתרונות בריאותיים רבים. תחושת הפליאה והתדהמה גורמים לנו להרגשה חיובית ולתחושת רוגע ושלווה. 
חברותיות
עד מהרה אנשים שצוללים באופן קבוע מגלים שהם חלק ממועדון הצוללנים. זהו מועדון לכל דבר, עם תחושת קהילתיות וחברות, עם נושא עניין משותף ושיחות רבות סביב הצלילה והחוויות. הצלילה נעשית בזוגות, וכל צולל אחראי על בטחונו שלו ועל ביטחונו של בן זוגו. הקשרים החברתיים שנבנים מתוך הסיטואציה הם יקרים מפז, חברות אמיתית.
 
ללמוד לצלול
צלילה הינה פעילות גופנית המתאימה לכל המשפחה. באופן כללי צלילות רדודות מתאפשרות מגיל 8 ומעלה, וקורסי צלילה עד עומק 20 מטרים מתאפשרים כבר מגיל 12. חשוב שהצוללנים ירגישו נוח במים, וידעו לשחות, לפחות ברמה בסיסית. צלילה גם מתאימה לאנשים עם נכויות, ובשנים האחרונות פותחו אביזרים מיוחדים המאפשרים את חוויית הצלילה גם עבור אנשים מוגבלים. 
כאשר מתחילים לצלול באופן תדיר, מגלים כי הצלילות הן ברמות קושי שונות - חלקן קלות יותר וחלקן דורשות כושר פיזי, תנועה מבעד לזרמי מים ושחיה במשך פרקי זמן ארוכים. 
לפני הצלילה תתבקשו למלא היסטוריה רפואית ולעיתים תזדקקו לאישור רפואי. בעיות רפואיות כגון מחלות ריאה, בעיות אוזניים, אלרגיות ומחלות שונות יכולות להיות מאד מסוכנות מתחת למים, וישנן תרופות אשר נטילתם בעת צלילה מסוכנת. אנא מלאו את הפרטים בהצהרת הבריאות בצורה כנה, הצהרה זו נועדה לשמור על חייכם. 
צלילה יכולה להיות דבר מסוכן, אך כאשר מקפידים על מעטפת הבטיחות ועל מעקב מדויק אחר הנחיות המדריכים אתם תגלו עולם מופלא. כל מה שנותר זה ללבוש חליפת צלילה, לחבוש את המסיכה, ולהישבות בקסם של המעמקים.