לתיק הבריאות שלי

כתבות בנושא ספורט ואורתופדיה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

היתרונות של הפילאטיס

היתרונות של הפילאטיס
מהי שיטת הפילאטיס?
בשנת ה 1920, המאמן האמריקאי ג'וזף פילאטיס המציא שיטה של מתיחה והגמשת שרירים, אשר יועדה לסייע בשיקומם של רקדנים וספורטאים. מאז הפילאטס עבר השינויים על מנת להתאימו לכלל האוכלוסייה. 

 
מהם העקרונות העומדים מאחורי הפילאטיס?
לפילאטיס כ- 500 תרגילים שונים שנועדו לשפר גמישות, כוח, שיווי משקל ומודעות לגוף. הפילאטיס מבוסס על הארכת ומתיחה של קבוצות השרירים העיקריות בגוף, בצורה מבוקרת ומאוזנת. כל תרגיל מבוצע בדרך מדויקת, לפי מקצב מכוון. את הפילאטיס ניתן להתאים לצרכים של אנשים שונים, ובהתאם ליכולות הפיזיות שלהם. 
מהם סוגי הפילאטיס השונים?
פילאטיס רצפה, או פילאטיס מזרנים, כולל תרגילי רצפה הנעשים תוך שימוש בכוח המשיכה אל מול התנגדות משקל הגוף. המטרה העיקרית היא אימון שרירי הבסיס של הגוף על מנת לשפר יציבות, שוויי משקל קואורדינציה. פילאטיס מכשירים משתמש במכשירים מיוחדים על מנת לתת את המשקל הנגדי לגוף ונעשה בקבוצות קטנות עם הדרכה אישית. 
מה הפילאטיס עושה למען הגוף?
  • שיפור הגמישות של הגוף
  • חיזוק ועיצוב שרירים מרכזיים בגוף (במיוחד שרירי הבטן, גב תחתון, ירכיים וישבן) 
  • איזון בין כוחם ויכולותיהם של השרירים משני צידי הגוף
  • שליטה מוגברת בשרירי הגב והגפיים
  • שיפור ביציבה של עמוד השדרה, ובעקבות כך שיפור של יציבות הגוף
  • הגברת הקואורדינציה
  • שחרור והרפיה של הכתפיים, צוואר וגב עליון
  • הגדלת נפח ריאה ושיפור וייעול של זרימת הדם, בעקבות אימוני נשימה.
  • הרפיה, הרגעה והקלה על מתחים
  • שיקום של פציעות בשלד ובשרירים
  • השגת מודעות מוגברת לגוף
  • העלאת יכולת הריכוז 

אז קדימה, למה אתם מחכים? למידע נוסף אודות פילאטיס בלאומית צרו קשר עם מוקש שירות לקוחות, בטלפוןן 1700-507507, או דרך האתר