לתיק הבריאות שלי

פעילות גופנית

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

כמה מילים לעידוד ההליכה

״הליכה טובה היא הפעילות הכי קרובה למדיטציה ולהשפעותיה על הגוף, גם למי שלא מסוגל לעשות מדיטציה לאורך זמן״

כמה מילים לעידוד ההליכה
ישנם כל כך הרבה פעילויות גופניות, כל כך הרבה אפשרויות ועוד יותר תירוצים.. אז למה בכלל ללכת? 
או אולי כדאי בכלל לרוץ? בעצם, ואז פתאום צצים כאבי הצד האיומים האלה.
אז אולי לשחות? מים...רטוב...קר ...
או אולי פילאטיס? יקר!  
ומה עם הספינינג? אוי, כאבי הראש! 
אז הליכה? כן!  סוף סוף פעילות נעימה בלי תופעות לוואי!
מחקרים מדעיים מראים באופן חד משמעים שהליכה שנעשית בצורה נכונה וטובה מעניקה את כל היתרונות הבריאותיים, בדיוק כמו כל הפעילויות שהוזכרו למעלה.
לטענתו של פול וויליאמס מאוניברסיטת ברקלי, קליפורניה ישנה תמימות דעים בין חברות ביטוח, רופאים וארגוני בריאות, בנושא "הליכה היא תרופה פלאית", והוא לא מגזים. הליכה באופן קבוע:
  • מסייעת בשמירה על הגזרה, 
  • מורידה את רמות סוכר בדם, 
  • מפחיתה סטרס ומתח,  
  • מפחיתה תסמיני דכאון, 
  • מרגיעה, משפרת ומזרזת פעולות מטאבוליות, 
  • מעלה את רמות האנרגיה
  • גורמת לתחושה אופטימית 
  • משפרת את הזיכרון (מאמר של הנשיונל אקדמי אוף סיינס משנת 2011, הראה בברור שהזיכרון משתפר באופן משמעותי לאחר 40 דקות הליכה 3 פעמים בשבוע, וההיפוקמפוס, החלק של המוח שאחראי על הרגשות שלנו והזיכרון, גדל בשני אחוזים, בזכות זרימת הדם המחודשת)
  • מגנה על הלב כתוצאה מירידת לחץ דם, מפחיה את הסיכון למחלות לב. 
  • מפחיתה את התמותה אצל חולים בסרטן (בירחון של The American Cancer Society, נמצא כי 6 שעות הליכה שבועיות הוריד את התמותה של חולי סרטן ב- 60 אחוזים, ואצל חולות בסרטן השד ב- 14%). 
כיצד הולכים?
לאחר שהבנו את החשיבות, ברור לכולם – זה הזמן לנעול נעליים להתחיל לצעוד. 
לפני ההליכה יש לבצע חימום של השרירים, כ 5-7 דקות של מתיחות לפני ההליכה. 
חשוב שכל אחד ילך לפי קצבו ויכולותיו הגופניות, כשהרצוי הוא הליכה בין 2-5 קילומטרים באופן לא מאומץ, ולאחר מכן להגביר מעט את הקצב לעוד כחמש דקות, ושוב לעוד כשלושים שניות, על מנת לחזק ולהגביר את פעולות הלב-ריאה. 
למטרות של ירידה במשקל מומלץ ללכת 40-45 דקות הליכה בקצב מהיר, לפחות שלוש פעמים בשבוע (ואף מומלץ יותר)
והכי חשוב, נצלו את זמן ההליכה להשקיט ולהרגיע את המחשבות, ובעיקר-  ליהנות! 
הליכה נעימה!