לתיק הבריאות שלי

שלום כיתה א

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

לשמור על הבריאות של העולים לכיתה א'

לשמור על הבריאות של העולים לכיתה א'
כיתה א' זו אבן דרך משמעותית בהתפתחות הילד. המעבר שלו מפעוט לילד בית ספר, עם חובות ומחוייבויות. על מנת לאפשר לילדכם להגיע להישגים, ללמוד ולהצליח, חשוב להקפיד על כללי הבריאות הבאים:




 
  • לפני הכניסה לכיתה א' מומלץ לעשות בדיקת ראיה. ראיה תקינה היא חיונית על מנת לאפשר לילד לממש את הפוטנציאל הטמון בו. לחצו על הקישור לאיתור מרכז לאומית אופטיקה הקרוב לביתכם. 
  • הקפידו על צחצוח שיניים נכון של ילדיכם בבוקר ובערב לפני השינה. איגוד רופאי השיניים ממליץ לסייע לילדים בצחצוח השיניים עד גיל 9. מומלץ להגיע לביקורת של רופא שיניים כל ששה חודשים, על מנת לאפשר נקיון יסודי של השיניים, טיפול וזיהוי מוקדם של בעיות עתידיות. לחצו על הקישור לאיתור רופא שיניים העובד בהסדר עם לאומית.
  • אם ילדיכם טרם קיבל את כל החיסונים שהיה אמור לקבל על פי הנחיית משרד הבריאות, מומלץ לעשות זאת לפני הכניסה לכיתה א'.  בנוסף, ישנה כיום המלצה גורפת לחסן ילדים ומבוגרים נגד מחלת השפעת, עם פרוץ העונה.  
  • על מנת לאפשר למידה איכותית וטובה חשוב לאכול ארוחת בוקר לפני היציאה הבית, וארוחת עשר מזינה. השתדלו שבכל ארוחה יהיה שילוב של חלבונים ודגנים מלאים, פירות וירקות. 
  • הגישו לילדיכם אוכל מזין ובריא. הקפידו על שפע ירקות ופירות והמעיטו בכמות הממתקים, חטיפים ואוכל המעובד. יש לאפשר לילד חטיף אחד, עם ערך קלורי של עד 100 קלוריות, ביום. 
  • למדו את ילדיכם לשתות מים. מומלץ לשתות בבוקר, לפני כל ארוחה ולהקפיד על שתייה במהלך היום. הניחו כוסות עם מים באופן נגיש, ועודדו את ילדכם לשתות הרבה. 
  • מומלץ לילדים בגיל זה לעסוק בשעה אחת ביום, לפחות,  של פעילות גופנית נמרצת. צאו עם הילדים לגינה, לבריכה או לפארק, עודדו אותם לרוץ ולהשתולל, לקפוץ ולשחק. 
  • הגבילו זמן מסכים. מומלץ לא לאפשר יותר משעה סך הכל ביום של טלוויזיה, מחשב, טלפון נייד וטאבלט. מראים מקשרים באופן ישיר בין זמן מסכים לבין הפרעות קשה וריכוז, השמנת יתר ובריאות ירודה. 
  • למדו את ילדיכם לשטוף ידיים לעיתים תכופות, במשך 20 שניות, עם מים וסבון. הדגישו את החשיבות של שטיפת ידיים אחרי ההליכה לשירותים ולפני האוכל. מומלץ לשים בילקוט של הילד ג'ל ניקוי ידיים. 
  • שעות שינה מספיקות חיוניות בגיל הזה. בגילאי 6-7 מומלץ כי ילד ישן כ 11 שעות בלילה. התחילו את שגרת הערב מוקדם, ועל הורדת האנרגיות בבית עוד לפני שעת השינה. 
  • אם ילדיכם אינו מרגיש טוב, תשאירו אותו בבית. את חומר הלימוד הוא יוכל להשלים כאשר יחלים. ילד חולה לא יצליח לתפקד ולהתרכז בכיתה, ומהווה סכנת הדבקה גם עבור שאר הילדים. 
  • יש לסרק שיער ארוך בעזרת מסרק כינים לפחות פעם בשבוע ולטפל בכינים מיד עם התגלותם. סירוק שבועי ימנע מצבים של ראשים מלאי כינים ויקל על הטיפול.