לתיק הבריאות שלי

כל הכתבות בנושא גיל הזהב

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

תוספי מזון לחיזוק הגוף

האם יש דרכים להאט את תופעות ההזדקנות? להלן רשימה של חמישה תוספי מזון שישאירו אותך בריאה וחזקה, גם אחרי גיל 60.

תוספי מזון לחיזוק הגוף
אנחנו מתבגרים - מנופאוזה, פנסיה, עצמות חורקות, כאבי מפרקים לפני הגשם. המיחושים הקטנים הם כבר חלק מחיינו, משפיעים עלינו הרבה יותר מאשר לפני עשור או שניים. האם יש דרך להאט את תופעות ההזדקנות?
נראה כי עם ההזדקנות מתפתחים צרכים תזונתיים אחרים, יש צורך בתוספים של ויטמינים ומינרלים, שיקלו על התסמינים, יחזקו את גופינו, מוחנו ונפשנו, ויסייעו לנו להישאר בריאים וחזקים יותר. את הוויטמינים ומינרלים ניתן לצרוך כחלק מהתפריט היומי ומתזונה נכונה ובריאה, וניתן גם לצרוך אותם בצורת קפסולות וכדורים, אותם יש לרכוש בבית המרקחת. התייעצו עם הרוקח לגבי שילוב הויטמינים המומלצים עבורכם, בהתאם לאורח החיים אותו אתם מנהלים ומצבכם הבריאותי.

חומצה פולית

החומצה הפולית מוכרת לנו מתקפות ההריון, אך תפקידה אינה מסתיים שם. החוצמה הפולית היא ממשפחת ויטמיני B, החיוניים ליצירת תאי דם אדומים ולבניית רקמות. מחקרים מראים כי נשים שנוטלות חוצמה פולית באופן קבוע מפחיתות את סיכונן לחלות בלחץ דם גבוה.
מחסור בחוצה פולית מתבטאת באנמיה, ירידה במשקל, כאבי ראש ורמות גבוהות של הומוסיסטין בדם, אחד מגורמי הסיכון להתקף לב.
חוצמה פולית מצויה באופן טבעי בעלים ירוקים, פירות הדר, דלעת, אגוזים ושמן זית.

ויטמין B12

רמות הוויטמין B12 נוטות לרדת ככל שמתבגרים. נשים בגיל המעבר ואחריה, נוטות לסבול ממחסור בוויטמין ולפתח אנמיה.
מחסור בוויטמין B12 גורם לתשישות, אובדן משקל, בעיות זיכרון, דמנציה ודיכאון.
ויטמין B12 מצוי באופן טבעי בדגים, בשר, עוף, ביצים, חלב ודגני בוקר מעושרים. ניתן לקבל את הוויטמין גם בזריקות.

אומגה 3

אומגה 3 מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות לב, מאטה את הסתיידות העורקים ומפחיתה את לחץ הדם. מחקרים מראים כי אומגה 3 מפחיתה את הכולסטרול הרע ומעלה את הטוב, מורידה את רמות הטריגליצרידים בדם.
אומגה 3 מצויה באופן טבעי בדגים, ובעיקר דגים שמנים כגון סלמון.

סידן

ככל שמתבגרים יכולת הגוף לבנות עצמות קטנה. סידן מסייע לבניית עצמות, ומומלץ לצרוך אותו גם כחלק מתפריט מאוזן וגם התוסף מזון.
סידן מצוי באופן טבעי בטופו, דגני בוקר, ברוקולי, כרוב סיני ודגים עם עצמות רכות כגון סלמון וסרדינים.

ויטמין D

תפקיד הויטמין הוא סיוע לגוף בספיגת הסידן, ומחסור בוויטמין גורם לאוסטאופרוזיס (בריחת סידן), היחלשות השיניים והעצמות. מחקרים חדשים מראים גם על קשר בין ויטמין D לבין מניעת סוכרת, אסתמה, מחלות כליות, מחלות לב, פזוריאזיס ואפילו דיכאון.
ויטמין D נוצר בעקבות חשיפת העור לשמש, אך ככל שמתבגרים יכולת הספיגה של העור נחלשת. מומלץ להגביר את צריכת מוצרי מזון עשירים בוויטמין D כגון מוצרי חלב מעושרים, קטניות ומיצים מעושרים.