לתיק הבריאות שלי

כל הכתבות בנושא גיל הזהב

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

להישאר קרירים, גם בשרב

להישאר קרירים, גם בשרב
כאשר הגוף מזדקן הוא מתקשה לווסת את חומו. יש לו נטיה לחוש קור, גם כשבחוץ מעל 30 מעלות. מחלות רקע, תרופות, מצב בריאותי, כולם משפיעים ומחריפים את הרגישות ואת תגובת הגוף למזג האוויר. אוכלוסיית בני גיל הזהב רגישים במיוחד לטמפרטורות קיצון ובכל קיץ יש דיווחים על אנשים שנפגעו קשה מן החום. 


 
ריכזנו עבורכם כמה טיפים וכללים שיסייעו לכם לשמור על הבריאות גם כשמד החום בחוץ צווח "הצילו!":
  • השתדלו לצאת מהבית רק בשעות הקרירות יותר של היום - מוקדם בבוקר או לקראת ערב. 
  • שתו הרבה. מומלץ במיוחד לשתות מים, ניתן לשתות מיצים טבעיים במידה, אם אינכם סובלים מסוכרת. הימנעו ממשקאות המכילים קפאין (כגון תה וקפה) וממשקאות אלכוהוליים. משקאות אלו משתנים ומייבשים. 
  • כשחם לכם, היכנסו להתקלח במים פושרים, או הניחו מגבת רטובה על הצוואר. 
  • כאשר מזג האוויר שרבי או חם במיוחד השתדלו להישאר בקרבת מזגן. אם אין לכם מזגן בבית תצאו למקום מקורר כגון הקניון או הקולנוע. 
  • מומלץ ללבוש בגדים בהירים, העשויים מבד נושם וקליל (כגון כותנה) ולחבוש כובע רחב שוליים בכל יציאה מן הבית. 
  • יש להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של SPF30 לפחות לפני כל יציאה מהבית.  הקפידו להימרח שוב פעם כל שעתיים אם הנכם נמצאים בחוץ. 
  • קררו את הבית על ידי סגירת תריסים ושימוש במאווררים ומאווררי תקרה. 
  • מומלץ לאכול קרטיבים ופירות קרים על מנת לקרר את הגוף ולהכניס נוזלים לתוכו. אם הינכם סובלים ממחלת הסוכרת, יש להיוועץ עם דיאטנית. 

​סימנים של מכת שמש כוללים טמפרטורת גוף גבוהה, כאב ראש, בחילה, דופק מהיר, סחרחורת, חולשה ובלבול. אם מופעים אצלכם תסמינים אלו פנו לקבלת עזרה רפואית באופן מיידי. 

אנו בלאמית מאחלים לכם קיץ קריר ובריא!