לתיק הבריאות שלי

שאלות נפוצות בנושא רפואה משולבת

שלח לחבר

X

קורונה (Covid-19) פתח את כל התשובות Alternate Text

+
כיצד רפואה משולבת תורמת לבריאות, ובמיוחד בהתמודדות מול קורונה?

בתקופה בה אנו מתמודדים אישית ולאומית עם נגיף הקורונה, ישנה חשיבות רבה לשמירת  הבריאות הפיזית והנפשית.
חשוב להקפיד על שגרה בריאה כמו פעילות גופנית, תזונה בריאה, הורדת מתחים ולהפחית את הפחדים, החרדות והלחצים שתקופה זו מביאה עימה. ובמקביל לחזק את החיוניות של הגוף והנפש ובכך למנוע הידבקות.
מומלץ להסתכל על המצב כהזדמנות לדאוג לעצמנו ולקחת אחריות על בריאותנו.
הרפואה המשולבת במהותה מטפלת בגוף ובנפש ובכך משפרת את חסינות הגוף.

+
אלו סוגי רפואה משולבת מומלצים לחיזוק המערכת החיסונית

קיימים תחומי טיפול ברפואה המשולבת שמחזקים את עמידותה של מערכת החיסון לנגיפים, מחלות וזיהומים. 
מערכת חיסון חזקה הינה מושתתת על:
תזונה בריאה ומאוזנת, פעילות גופנית, הימנעות ממצבי לחץ ושינה.
הטיפולים המומלצים הם:
הומאופטיה, רפואה סינית, נטורופתיה, ביופידבק, רפלקסולוגיה, שיאצו, עיסוי, טאי צ'י, פלדנקרייז, טווינא , יוגה ודמיון מודרך. 

+
האם רפואה משולבת יכולה להקל או לטפל בתסמיני קורונה?

בהחלט, היא יכולה לסייע בעייפות, להקל על השיעול, על כאבי גרון, כאבי ראש וקשיי נשימה. 

+
האם הרפואה הסינית יכולה לרפא קורונה?

הטיפולים אינם מרפאים את הקורונה, הם מחזקים את מערכת החיסון ובכך מעודדים את הגוף להילחם בנגיף. 

+
איך יודעים איזה סוג טיפול נכון עבורי?

חשוב לקרוא אודות הטיפולים השונים, ולראות עם איזה סוג טיפול מרגישים יותר נוח, ואיזה טיפול מתאים לאופיו האינדיווידואלי של כל אחת ואחת.  
ניתן לפנות אלינו, ל"צור קשר", לניתוב הטיפול הטוב ביותר עבור המטופל במצבו.

+
האם יש ביסוס מדעי לכל הנושא של שימוש ברפואה משולבת כנגד קורונה?

הנושא הוא חדש וטרם יצאו מחקרים בנושא. עם זאת ,קיימים מחקרים רבים המעידים שטיפולים ברפואה משולבת מחזקים את מערכת החיסון, והבנה שמערכת חיסון חזקה מתמודדת יפה מול הנגיף.

+
האם הרפואה המשולבת יכולה לסייע גם אחרי הדבקה?

לרפואה המשולבת יש את היכולת להקל ולסייע בתופעות שהקורונה מביאה עימה. 

+
האם בטוח להגיע למרפאות ולעבור טיפולים?

בהחלט כן ואף רצוי,  תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. 

+
האם יש דברים שניתן לעשות בבית, על מנת לחזק את המערכת החיסונית?

  1. לישון - שינה איכותית בינה בת 6-8 שעות וחשובה לתפקודן של מערכות. כדי להבטיח שינה איכותית יותר ישנן מספר המלצות שכדאי ליישם:
  • לסיים את ארוחת הערב לפחות 3 שעות לפני השינה. 
  • לבצע פעילות גופנית בכל יום, ועדיף עד שעות הצהריים.  
  • לא להשתמש בטלפון לפני השינה ולהרחיקו מחדר השינה. 
  • לבצע לפני השינה דמיון מודרך ולתרגל מספר נשימות שיבטיחו שינה איכותית ורגועה יותר. 
  1. לאכול בריא- תזונה בריאה ומגוונת מומלצת לחיזוק מערכת החיסון כגון: ירקות ופירות במגוון צבעים, דגנים מלאים, קטניות, חלבון מן החי (דגים,עוף, ביצים, מוצרי חלב). חשוב להימנע מצריכת מזון מעובד וסוכר פשוט
  2. לבצע פעילות גופנית כגון : הליכה, ריצה, טאי צי, יוגה ופעילות אירובית, בהתאם ליכולותיכם. 
  3. הורדת לחץ- לעסוק בפעילות גופנית, מדיטציה, מיינדפולנס, צי קונג, טאי צי ודמיון מודרך, המסייעים בהפחתת מתחים. ניתן למצוא תרגולים באינטרט. 

+
התחלתי סדרת טיפולים, ובעקבות חשיפה לחולה יש צורך בבידוד. האם הקטיעה ברצף הטיפולי תפגע בי?

תמיד מומלץ להמשיך את הרצף הטיפולי. עם זאת, שלא ניתן, המטפל יכול לתת כלים לשמירה על הבריאות גם בזמן השהייה בבידוד. בסיום הבידוד ניתן לחזור לטיפולים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

+
האם ניתן לשלב בין סוגים שונים של טיפולים?

כן, ואף רצוי. כל טיפול ניגש לגוף ולנפש האדם באופן אחר, והשילוב בין סוגי טיפולים שונים נותן מענה מקיף יותר לצרכים האישיים של כל אד ואחת.