לתיק הבריאות שלי

כל הכתבות בנושא רפואה משולבת

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

הילד בלחץ לקראת תחילת הלימודים?

סביב תחילת הלימודים קיים לחץ רב. הילדים מפחדים מהחזרה לחוקים הנוקשים, לימים הגדושים והמלאים למטלות ולעמוס החברתי. קיימים פתרונות טבעיים שיקלו על ילדיכם ויסייעו להם לצלוח את ההתחלה המפחידה הזו בהצלחה מרובה!

הילד בלחץ לקראת תחילת הלימודים?

ילדים המגיעים לביה"ס לאחר חופשה ארוכה, במיוחד ילדים העוברים בין חטיבות הלימוד, חוששים מפני הכניסה למערכת החינוך ומפני קשיים לימודיים וחברתיים. ילדים קטנים יותר חוששים גם מהפרידה מהוריהם. חששות אלו באים לידי ביטוי בבעיות התנהגות וקשיי הרדמות ובהפרעות אכילה.
חששות אלו מחלישים את המערכת החיסונית של הגוף וגורמים לו להיות פגיע יותר.
קיימות דרכים טבעיות שיקלו על ילדיכם, יסייעו להם להירגע, ויפחיתו את הלחצים הטבעיים של תחילת שנת הלימודים.  

הרגעה בעזרת פרחי באך:

תמצית פרחי באך, הנקראת MIMULOUS , מסייעת להרגעת פחדים שהגורם שלהם ידוע. 
במקרים מורכבים יותר מומלץ לפנות לטיפול הומיאופתי בכדי להרכיב תרופה ספציפית רחבת טווח לילדים.

תזונה להקלה על הלחץ:

ניתן להפחית את השפעות המתח על הגוף על ידי תמיכה תזונתית אשר תגרום לפעולה אדרנלית מאוזנת.

  • חשוב לשמור על רמות האשלגן בגוף, יש לקלוט 3-5 גרם של אשלגן ביום. המזונות עשירים בשלגן הם: אבוקדו, תפוח אדמה, שעועית, לימה, עגבנייה, בשר רזה, דגים כגון: בקלה ואלתית.
  • חומצה פנטותנית  -  בהיעדר חומצה פנטותנית אנו חשים עייפות, כאבי ראש, הפרעות בשינה ובחילות. המזונות המכילים חומצה פנטותנית הם: חלמון ביצה, קטניות, חיטה מלאה, כבד, בשר בקר, בשר עוף, דגים, שמרים, עגבניות, טונה, דבש מלכות.
  • ויטמין C - מחזק את המערכת החיסונית, מסייע במלחמה נגד מחלות, מחזק את הגוף. מצוי בפירות וירקות.
  • ויטמין B6 - מחזק את מערכות הגוף, יעיל בטיפול בהפרעות קשב וריכוז, דכאון וכולסטרול גבוה. מחסור בו גורם  לעצבנות, דיכאון, פריחה, רגישות וכאב בפה ובלשון, בחילה, הקאה ופרכוסים, אנמיה וירידה בתפקוד המערכת החיסונית. מצוי בשר, דגים, חלמון ביצה, קטניות, פירות, ירקות, כבד ודגנים מלאים.
  • אבץ - חיוני להתפתחות מערכת המין, מערכת החיסון, חיוני לגדילה ולהתפתחות יכולות החשיבה. בהמקור העיקרי של אבץ הוא בשר אדום ובשר עוף. בנוסף, שעועית, אגוזים, דגן מלא, דגני בוקר מעושרים ומוצרי חלב הם מקורות טובים לאבץ.
  • מגנזיום -חיוני לתפקוד תקין של הלב, כלי הדם, העצבים, השרירים והמעי. מגנזיום מצוי בירקות כהים, אגוזים, גרעינים, קטניות, מוצרי סויה, בעיקר קמח סויה וטופו, שקדים, אגוזי פקאן, ערמונים, אגוזי קשיו ואגוזי ברזיל, דגנים מלאים, סובין, נבט חיטה, דוחן, אורז חום, אבוקדו, מישמש מיובש, מרק עם עצמות.
פעילות גופנית לנשמה

כדי להרפות את השרירים מומלץ לעסוק בפעילות גופנית כגון טאי צי, שיאצו ורפלקסולוגיה, או כל פעילות אשר תרגום לרגיעה.
חשוב לדעת כי שליטה במתח היא מרכיב של אורח חיים בריא ואחת המתנות הטובות אותן נוכל להעניק לילדנו.

.