לתיק הבריאות שלי

פסח של בריאות

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

נקיון, שהוא הרבה מעבר

נקיון, שהוא הרבה מעבר
פסח וניקיון הם כמעט מילים נרדפות...חלק בלתי נפרד זה מזה. 
למרות שרובנו לא נהנים מפעולות הניקיון (אבל כן אוהבים בית נקי), אפשר בקלות להפוך את הניקיון לפעילות גופנית יעילה ובריאה, שמזיזיה את הגוף, מחזקת את השרירים ושורפת קלוריות (200 קלוריות לשעת ניקיון!)
שימו לב! יציבה ומנחי גוף שגויים במהלך הניקיון יכולים להזיק לגב ולשרירים. הישמרו והיזהרו, במיוחד בעת הרמת חפצים כבדים.


קבלו מספר טיפים לניקוי הבית בצורה בריאה, בטוחה ומועילה לגוף:
  • לפני ניקוי הבית, הניעו במשך 5 דקות את המפרקים והשרירים הפעילים בזמן הניקיון, ובצעו סיבובי ראש לצוואר, סיבובי ידיים לכתפיים וסיבובי אגן לגב. החימום מגמיש את השרירים ומסייע בשמירה עליהם בזמן פעילות מאומצת. 
  • לבשו בגדי ספורט ונעלו נעלי ספורט בכדי שיהיה לכם נעים, נוח, יציב ובטוח יותר. מומלץ לנעול נעליים עם סוליה נגד החלקה. 
  • שימרו על יציבה נכונה כשאתם מנקים ומרימים: גב ישר וזקוף בעמידה, כפיפת הברכיים (ולא הגב!) כשמרימים חפץ או דלי מים.
  • כווצו את שרירי רצפת האגן (התאפקות וסגירת רוכסן מלמטה למעלה) והשריר הרוחבי של הבטן (סגירת חגורה) לצורך הגנה ותמיכה בגב התחתון.
  • במהלך הניקיון, שימו מוסיקה קצבית ומקפיצה, שתגרום לכם לזוז, לרקוד, ליהנות ולשרוף יותר קלוריות.
  • נקו את הבית בחלקים, כל יום חדר אחר, על מנת להפחית עומס מהגוף.
  • שתפו את כולם, כולל הילדים, בניקיון והכינו דף עם מטלות ברורות לכל אחד. כשניקיון הוא מבצע משפחתי הוא מהנה יותר, וכשמשלבים לתוכו מוסיקה, רקודים וספורט כולם ירוויחו. 
  • פתחו חלונות ואווררו את הבית במהלך הניקיון כדי למנוע כניסה של חלקיקי אבק לדרכי הנשימה.
  • אם עדיין לא עייפתם, נסו לשלב תרגילי חיזוק לשרירים תוך כדי הניקיון לדוגמת סקווטים, מכרעים ופלאנקים.

פסח שמח, נקי ובריא