לתיק הבריאות שלי

התמודדות בימי קורונה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

תזונה בריאה משמעה גוף בריא בימי קורונה

גוף בריא מתמודד בצורה טובה יותר עם מחלות. במיוחד בימים אלו, יש להקפיד על תזונה בריאה לחיזוק הגוף.

תזונה בריאה משמעה גוף בריא בימי קורונה







 
בניית מזווה בריא לימי הקורונה
  • איכלו מגוון מזונות טריים כגון פירות וירקות בשלל הצבעים, צורות וטעמים
  • גוונו והוסיפו לארוחות במשך היום שמן זית, אגוזים, שקדים, מוצרי חלב, זרעים, וטחינה וקטניות
  • שלבו במשך השבוע דגים ו/או עופות טריים. מומלץ לבשל אותם בעצמכם, ולהעדיף צורות בישול ללא שמן. 
  • היו יצירתיים. אם אין על המדפים במרכולים מוצר או פריט שאתם רגילים או תכננתם לקנות, חפשו תחליפים טעימים ובריאים:
    • קטניות מגיעות גם כקפואות, יבשות (גולמיות) או משומרות
    • במידת הצורך המירו את הפירות הטריים בפירות יבשים. וודאו כי הם נטולי סוכר וחומרים משמרים.
    • גוונו בין ירקות טריים לירקות הקפואים ו/או שימורים. 
    • במקום מוצרי חלב אפשר לגוון עם טחינה, ממרחי קטניות (כמו ממרח חומוס או ממרח עדשים), אגוזים ו/או שקדים.
    • את הלחם ניתן להחליף בפחמימות כגון תירס, אורז או בטטה, או לבחור בקרקרים מדגן מלא.
    • את החלבונים מהעוף אפשר להחליף בדגים טריים, קפואים או משומרים (כולל טונה), קטניות, או אגוזים לסוגיהם.
  • בתקופה זו מומלץ לארגן מראש מזווה קטן ובו מוצרים מזינים ובריאים עם חיי מדף ארוכים, שאינם מתקלקלים: 
    • מגוון ירקות ופירות, קרקרים, לחם (כדאי לשמור במקפיא), שימורי תירס, ירקות ואפונה.
    • קטניות כמו שעועית, גרגירי חומוס, עדשים, אפונה - יבשות (גולמיות) או בשימנת לתכנן מראש השרייה ובישול.
    • טחינה, אגוזים למיניהם, זרעים ושקדים, חמאת בוטנים ללא תוספות, שמן זית או קנולה ומוצרי חלב או תחליפיהם כמו טופו. 
    • דגים בשימורים, ביצים, ועוף גולמי במקפיא. 
הרגלי אכילה בריאים לתקופת הקורונה ובכלל 
  • הפכו את הבישול לזמן איכות משפחתי. ההכנה המשותפת יוצרת חוויה משפחתית ותורמת לאווירה הטובה. אם אתם לבדכם, אפשר להזמין בני משפחה וחברים לבישול משותף בטלפון או במחשב, כשכל אחד נמצא בביתו. 
  • עקבו אחרי רשימת הקניות המומלצת בקישור, בבואכם לערוך קניות (בחנות או באופן מקוון)
  • התרכזו באכילה והקפידו על כמויות מתונות. זהו במיוחד חשוב כיום, כשלא יוצאים מהבית ולא מוציאים את האנרגיות הרגילות. מומלץ להגיש את האוכל בכלים לא גדולים.
  • כחלק מקביעת סדר יום לשגרה החדשה, הקפידו על שעות אכילה מסודרות.
  • השתדלו ככל הניתן להימנע מאכילה רגשית, כחלק מחיפוש ניחום או פיצוי למצב הרגשי הסבוך בו אנו נמצאים. חפשו תחביבים ופעילויות שיסיחו את דעתכם וירחיקו אתכם מהממתקים והחטיפים. 
  • הימנעו מצריכת אלכוהול, חטיפים ומשקאות מתוקים
  • שתו בעיקר מים, תה ומעט קפה. הימנעו לחלוטין משתיה ממותקת או ממשקאות דיאט
המלצות אלו הן כלליות, ואינן מיועדות לאנשים עם מחלות, אלרגיות או מצבים רפואיים כרוניים שונים. במקרה של סוכרת, היפרליפידמיה, יתר לחץ דם, דיאליזה, אי ספיקת לב, מחלות לב וכלי דם, ועוד יש לפעול בהתאם להנחיות הרופאים והדיאטנים המטפלים.