לתיק הבריאות שלי

התמודדות בימי קורונה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

צעדים קטנים לאכילה נכונה בימי קורונה

צעדים קטנים לאכילה נכונה בימי קורונה
הייתה לנו שגרה. היא כללה עבודה, לימודים, מסגרות חינוכיות, סידורים, יציאות, בילויים, מפגשים משפחתיים וחברתיים, ופתאום הכל נעצר. 
נותרנו בבלבלה. בבלאגן. מנסים להבין איך לפעול, איך להמשיך, מנסים לשאוב כוחות על מנת להתמודד עם המציאות המורכבת. 
מבחינת התמונה הגדולה, התמונה הארצית אפילו, יש רק אפשרות אחת מתקבלת על הדעת: לציית, באופן מקיף ומלא, להוראות והנחיות משרד הבריאות, על מנת שמור בצורה הטובה ביותר על הבריאות שלנו ושל בני משפחתנו. 
במיקרו, בהתבוננות אל תוך עצמנו, אנחנו צריכים לקבל החלטות. להחליט עם עצמנו כיצד ממשיכים, כיצד מנצחים את המשבר אליו נקלענו, בעל כורחנו. 
יש לנו שתי אפשרויות, למעשה. אנחנו יכולים להיכנס למרה שחורה ולמעגל של אי סדר. אנחנו יכולים להתלונן, לקטר, לחפש נחמה באוכל. 
להבדיל, אנחנו יכולים להחליט שאנחנו גדלים בתקופה זו. צומחים, ועושים שינויים על מנת לשמור על הבריאות הפיזית, ועל הבריאות הנפשית, הכה חיוניות בתקופה זו. 
קל לכתוב את הדברים, אבל אין ספק שהביצוע דורש משאבים וכוחות. האנרגיות הנדרשות גבוהות, אבל אתם תראו שהתוצאה שווה את המאמץ. 
המצב החדש מאפשר זמן לחשוב ולהתפתח, זמן לשנות דפוסי אכילה, דפוסי בישול ואת אורח החיים. 
  • בחרו דרך בה אתם יכולים להיות פעילים: צרו סדר יום, תישנו טוב, הכניסו פעילות גופניות לתוך היום שלכם, חפשו נושאים ללמוד, מוסיקה טובה להאזנה, היו יצירתיים. 
  • חשבו קדימה, אך בצעדים קטנים. חשבו על היום ועל מחר, על שבוע הבא או על חודש הבא. צרו יעדים קטנים וברי השגה לכל יום, לכל שבוע. 
  • קבעו מה חסר לכם, מה מעודד המעגל של שעמום ואכילה, ולהבדיל – מה יכול לשבור מעגל זה. 
  • מצאו מה שומר על מוטיבציה, מצב הרוח והפרואקטיביות, ומנגד - החליטו מה מגביר אצלכם את הדכדוך ונסו להימנע.
כללים קטנים, שמשנים את התפיסה ומסייעים להתמודד עם הימים הבאים: 
  • התחילו את היום עם פעילות גופנית קלה, עדיף משפחתית. 
  • ארגנו יחד עם המשפחה את סדר היום, כשלכל אחד מבני המשפחה מקום בלו"ז הזה ומקום בו הם מחליטים על פעילות המשותפת. 
  • עודדו בישול משפחתי 
  • שתו לעיתים תכופות, אם צריך – כוונו תזכורת לפעם בשעה. 
  • הכינו צלחת פירות וירקות, שתהיה זמינה ונגישה לכל בני הבית
  • נסו מתכונים חדשים והעדיפו מתכונים בריאים
  • הפעילו את הילדים. רקדו, קפצו, השתוללו יחד, וראו איך כולם מתעודדים. 
  • והכי חשוב, זכרו שאמנם השליטה על נגיף הקורונה לא בידיים שלכם, אבל שמירה על הגוף, חיזוקו והבריאות הכללית שלכם – בהחלט כן.