לתיק הבריאות שלי

התמודדות בימי קורונה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

על החרדות של ילדים, בצל הקורונה

על החרדות של ילדים, בצל הקורונה
הילדים של היום חשופים יותר ומבינים יותר ממה שהיו בעבר. הם מחוברים למבזקי החדשות, לרשתות החברתיות, לטלוויזיה וחברים שמציפים מידע אמיתי יותר ואמיתי הרבה פחות. 
אנחנו מפחדים, והם מפחדים. ובצדק. התקופה היא מלאת אי וודאות, והפחד היא תגובה הגיונית ורציונלית, דרך אבולוציונית לשמור על עצמנו. 

 
 
מה עושים? כיצד מתמודדים?
בתור התחלה – מה לא עושים:
לא אומרים לילדים שאין ממה לפחד. לא אומרים להם שזה שטויות. לא מבטלים את החששות ואת הפחדים שלהם. הפחד אמיתי ולגיטימי וחשוב לתת לו מקום בשיחה. 

אז מה כן? 
במקום זאת:
  • הכילו את חששות הילדים. 
  • הסבירו להם שוב ושוב שהדרך הכי טובה לפעול נגד נגיף הקורונה הוא על ידי צמצום הסיכוי להדבקה, וזאת על ידי הקפדה על ההנחיות הניתנות על ידי משרד הבריאות. 
  • הזכירו להם שאתם המבוגרים, והתפקיד שלכם הוא לשמור עליהם ושאתם מבטיחים לעשות זאת בצורה הכי טובה שרק ניתן. 
  • חפשו להם דרכים חליפיות להיות בקשר עם חברים – אם במפגשים חברתיים ב"זום", משחקים און ליין, שיחות וידאו, או שליחת תמונות וסרטונים, אפשר לנצל את הטכנולוגיה לשעשוע ולשמירה על קשר. 
  • צרו להם סדר יום עמוס ומהנה, עם מגוון משחקים ופעילויות. ככל שהילדים יהיו עסוקים יהיה להם פחות זמן לדאוג. 
  • הראו גמישות, אפשרו להם לעשות מטלות אחרי סיום הפרק או המשחק, שנו את שעות המקלחת היומיות, תנו להם באופן חד פעמי לאכול בסלון. דברים קטנים ששוברים את השגרה ומבהירים שניתן לחרוג מהכללים לעיתים. 
  • אל תלחיצו אותם סביב המטלות האקדמיות. ילדים שחרדים או מודאגים, אינם פנויים גם למשימות לימודיות. שוחחו עם המורה והבהירו כי אתם נותנים לילדים להתקדם על פי הפניות הרגשית שלהם.