לתיק הבריאות שלי

התמודדות בימי קורונה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

מתי דאגה לבריאות הופכת לחרדה לבריאות?

בימים אלו אנו כל הזמן עוסקים בבריאות, ודואגים לבריאות. איך עוצרים את המעבר בין דאגה לגיטימית לחרדה של ממש?

מתי דאגה לבריאות הופכת לחרדה לבריאות?
בתקופה זו נראה שהדאגות מהבריאות שלנו ושל בני משפחתנו לא מרפות מאיתנו. אנחנו מודאגים, כמעט באופן תמידי, מנסים לעשות כל מה שביכולתנו על מנת לשמור על עצמנו ולהגן על עצמנו מפני נגיף הקורונה, ולשנות את ההתנהלות שלנו, על פי ההנחיות החדשות שיוצאות כמעט מידי יום ביומו ממשרד הבריאות. 
הדאגות הללו נורמטיביות לתקופה, הן הגיוניות ורציונליות, וכולנו חשים אותן בעוצמה זו או אחרת. 


עם זאת, למען הבריאות שלנו, ולמען השפיות שלנו, שוב לשמור על איזון בין דאגות נורמטיביות ולבין חרדות של ממש. כאשר אנחנו נוברים וחופרים, מתעסקים שוב ושוב בנושאי בריאות, צופים בעוד מהדורת חדשות, ועוד דיווח עיתונאי, ישנה סכנה ממשית של כניסה לפאניקה. הלחץ מזין את עצמו ומתעצם, ונוצר מעגל קסמים בו אנחנו דואגים יותר ויותר, ומסתכנים בפגיעה בבריאות הפיזית ובבריאות הנפשית שלנו. 
השבת האיזון 
אם אתם מרגישים שהלחץ גובר עליכם, שהמחשבות על בריאות ממלאות את ראשיכם ופוגעות בהתנהלות התקינה, יש מספר צעדים שאפשר לנקוט על מנת להחזיר את האיזון:
  1. הימנעו ככל הניתן מרשתות חברתיות, בייחוד למקומות בהם יש עיסוק אינסופי בנושא והעברת מידע לא מאומת, מידע לא רשמי או מידע לא מקצועי
  2. הגבילו את צריכת החדשות שלכם. אפשר להחליט שצופים במהדורת החדשות הלילית בלבד, או קוראים את העיתון בבוקר, וזהו. 
  3. הובילו שגרת סדר יום. אמנם כולם בבית, ואין צורך בסדר יום דרקוני כמו בשגרה, אבל בהחלט הקפידו על שעות קימה ושינה, ארוחות מסודרות ופעילויות. 
  4. השתדלו להישאר פעילים במהלך שעות היום. בישול, משחק, תחביבים ופעילות גופנית בבית הן דרכים נהדרות להעביר את הזמן ולנקות את הראש. אל תתפתו לחזור למיטה ולישון כל היום.
  5. צרו חוקים לבני הבית, עם תפקידים, עם גבולות ברורים של מותר/אסור, וגם מתן מקום אישי לצרכים ולרצונות של כל אחד מבני הבית.
  6. היו גמישים. החיים שלנו כרגע דינמיים ומשתנים מידי יום, וכך גם החוקים צריכים להיות.