לתיק הבריאות שלי

התמודדות בימי קורונה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

חיזוק מערכת החיסונית בימי הקורונה

חיזוק מערכת החיסונית בימי הקורונה
ימים לא פשוטים עוברים עלינו, ימים של חוסר ודאות. נגיף הקורונה הגיע אלינו בהפתעה מוחלטת, ללא הכנה מוקדמת, וללא תרופה או חיסון נגדו. מלבד חשיבות השמירה על ההגיינה, לא פחות חשוב הוא חיזוק מבפנים של מערכת החיסון. כאשר מערכת החיסון חזקה, הגוף שלנו יוכל להתמודד בחוזקה מול הנגיף.

 
עצות וטיפים שיסייעו בחיזוק מערכת החיסון
  1. הוסיפו ירקות בכל הצבעים לתפריט היומי שלכם.
    כל שנגוון יותר בצבעים כך נשיג יותר אנטיאוקסידנטים, נוגדי חמצון שהם מעין "חיילים טובים" הנלחמים במזהמים ובנגיפים שונים. ככל שיהיו יותר כך המלחמה תהיה קלה יותר! את הירקות ניתן לאכול כירקות חיים או כירקות מבושלים או בתנור.
  2. שלבו מזונות המכילים אומגה 3
    לדוגמת אגוזי מלך, זרעי צ'יה, זרעי פשתן ודגי ים צפוני (את זרעי הפשתן רצוי לטחון לפני הלקיחה והכמות המומלצת היא כף אחת ביום)
  3. הימנעו ממזון קשה לעיכול! 
    זו אחת ההמלצות החשובות ביותר, ומרבית האנשים אינה מייחסים לה חשיבות. ככל שהאוכל יהיה קשה יותר לעיכול, כך בהתאמה כל האנרגיות של הגוף ינותבו לאזור מערכת העיכול ו"יתבזבזו" על עיכול הארוחה. נוצר מצב בו שאר המערכות, כולל מערכת החיסון, נותורת ללא אנרגיה וכוחות להילחם, חלשות בצורה משמעותית. 
    דוגמה למאכלים קשים לעיכול: מאפים, אוכל שטוגן בטיגון עמוק, נקניקים, בשר בקר, גבינות שמנות, מרגרינה, סוכר פשוט ודברי מתיקה.
  4. סוכר מתחרה עם ויטמין C 
    ככל שנאכל יותר מתוקים ואוכל עשיר בסוכר, כך נפגע בספיגה של ויטמין C בגוף. 
צמחי מרפא ותוספי תזונה מומלצים לחיזוק מערכת החיסון
צמחי מרפא וחליטות תה
ישנן חליטות תה של צמחים שהוכחו מחקרית כיעילים להפחתת מתח נפשי, חרדה ואף השפעה על איכות השינה. לשתיית חליטות אלו אין תופעות לוואי, ונמצא שהן מקלות ומרגיעות, עם השפעה ישירה על החוסן הנפשי ועל המערכת החיסון. 
הצמחים המומלצים: תרזה (טיליה), לבנדר, פסיפלורה, מליסה, מרווה, ויש לחלוט אותם בקנקן עם מים רותחים ולשתות במהלך היום. ניתן לשתות גם קר.
המרווה ותרזה אף עוזרים במצבי שפעת, הצטננות, שיעול ומניעת זיהומים במערכת הנשימה. 
את החליטות ניתן לקנות בחנויות טבע או חנויות תבלינים. 

תוספי תזונה מומלצים 
  • ויטמין C: מומלץ לחיזוק מערכת החיסון לכלל האוכלוסיה ובפרט לאנשים מעשנים או אנשים העוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית, אנשים החולים בסוכרת, ואנשים שנמצאים תחת לחץ. 
  • קומפלקס B:  שומר על תפקוד תקין של מערכת העצבים, חיוני ליצור אנרגיה בגוף.