לתיק הבריאות שלי

על בריאות המשפחה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

מצוננים וקשה לכם לישון?

מצוננים וקשה לכם לישון?
מילא האף המטפטף, ניחא ההתעטשויות והשיעולים הבלתי פוסקים, אפילו עם החולשה הכללית אפשר לחיות, אבל חוסר היכולת לישון כשמצוננים, זה מה שבאמת יכול להביא אדם בוגר לידי דמעות. מחקרים מראים ששינה מספקת עוזרת להילחם במחלות החורף ומנוחה טובה מקצרת את מהלכן, אך מה עושים כשהצינון הוא שפוגע בשינה?
ד"ר בלומברג, מומחית ברפואת המשפחה, ריכזה עבורכם 10 טיפים שיעזרו לכם לישון בלילה, גם כשהאף שלכם סתום:
טיפ #1: הפעילו את מכשיר האדים
מכשיר אדים, כשמו הוא, משחרר אדים לאוויר. האדים משחררים את הגודש, מלחחים את פנים האף ומקלים על הרקמות המגורות באף ובגרון. הקפידו על ניקוי וחיטוי תכופים של מכשיר האדים שברשותכם (רצוי פעם ביום למנוע חיידקים במים). השימוש במכשיר אדים פחות מומלץ עבור ילדים קטנים. 
טיפ #2: התקלחו לפני השינה
אדי המים החמים פותחים את האף הסתום ומסייעים לכם לנשום בקלות. באותה המידה ניתן גם להפעיל את זרם המים החמים בעוצמה ולשבת בחדר האמבטיה, לרכון ראש מעל כיור או כלי מלאים מים חמים או להניח מטלית חמימה באיזור הסינוסים. 
טיפ #3: בחרו את התרופות שלכם בקפידה
שימו לב, בחלק מהתרופות המיועדות לטיפול בצינון יש מרכיבים שגורמים לערנות. מצד שני - תרופות המסומנות "לילה" יסייעו לכם להירדם ולישון טוב יותר. 
טיפ #4: תרסיסים לאף
קיימים תרסיסים שונים המיועדים לפתיחת האף הסתום ולהקלה על הנשימה.  שימו לב - השימוש בתרסיסים מוגבל לעד 5 ימים עקב "אפקט הריבאונד", הגורם לכך שהמשך שימוש בתרסיס יוצר גודש ונוצר מעגל קסמים. מומלץ להעדיף שימוש בתרסיס מי מלח. תרסיס מי מלח ניתן להכין על ידי ערבוב רבע כפית מלח + רבע כפית סודה לשתיה בכוס מים פושרים. את התמיסה יש להכניס לבקבוק קטן עם שפריצר ולרסס אל תוך הנחיריים, לפתיחת האף. 
טיפ #5: הקלו על הגרון
מלבד תרופות ומשככי כאבים שונים, גם גרגור מי מלח מקל על כאבי גרון ומומלץ במיוחד לפני השינה, יחד עם כוס תה חם (העדיפו תה נטול קפאין) ובו דבש. 
טיפ #6: הגביהו את הקצה העליון של המיטה
באופן אינטואיטיבי אנו נוטים להגביה את ראשינו על ידי שימוש בכריות, ולישון במצב חצי שוכב-חצי יושב. מנח זה אינו נוח במיוחד ויוצר כיפוף לא טבעי לצוואר (שמביא לכאבי צוואר ולקשיי נשימה). במקום זאת תנסו להגביה את כל איזור הראש של המיטה על ידי הכנסת ספרים עבים מתחת ל-2 רגלי המיטה. הזווית שנוצרת היא נעימה, טבעית ובריאה יותר, ומקלה על הנשימה. 
טיפ #7:הקפידו על לוחות זמנים קבועים
צינון גורם לתחושת עייפות, ולנטייה להירדם בשעות משונות באמצע היום. הירדמות זו כמובן תורמת לקושי בהירדמות בלילה. השתדלו לנוח במשך היום, אך לא להירדם, ולשמור על שעות השינה הקבועות שלכם.
טיפ #8: הימנעו מאלכוהול
למרות שאלכוהול ידוע כמרדים, הוא גם גורם לנו לנשום דרך האף ולישון בצורה לא שקטה. כשאתם מצוננים הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים (בטח ובטח אם אתם  נוטלים תרופות).
טיפ #9: הניחו את כל "ציוד הצינון" לצידכם בלילה 
אחד הדברים שמוציאים אדם משינה הוא הצורך לקום באמצע הלילה להביא דברים להם הוא זקוק. תדאגו לכמות מכובדת של טישו, תרופות ומשחות ליד המטה שלכם וכך לא תצטרכו לקום לחפשן באמצע הלילה.
טיפ #10: הקפידו לשתות
התרופות המייבשות, כשמן הן - מייבשות. הקפידו על שתייה מספקת במהלך היום (אם אינכם רעבים, אל תאכלו, אבל תדאגו לשתיה מרובה), ולכוס מים לידכם במהלך הלילה. אחרי נטילת תרופות מייבשות יש נטייה להתעורר עם תחושת יובש חריפה בפה ובגרון.  

אנו בלאומית מאחלים לכם לילה ארוך וטוב והחלמה מהירה!