מוקד שירות לקוחות 1-700-507-507
לתיק הבריאות שלי

אורח חיים בריא לכל משפחה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

זה הסתיו, עם הענן

משבי הרוח הקרירים באויר, סווטשרטים ונעליים סגורות. בהחלט ניתן לומר שזהו, עונת המעבר הגיעה. קבלו טיפים ועצות שיעזרו לכם לעבור את הסתיו בבריאות!

זה הסתיו, עם הענן




                 
 

 

לאכול נכון בסתיו

השילוב בין הימים הקצרים והכנתו של הגוף לקראת החורף מביא לרצון לאכול יותר, ולחשק לאוכל פחממתי, לסוכרים. מומלץ להיענות לחשקי הגוף, אבל במידה, ולהקפיד על פחמימות מלאות (כגון דגנים מלאים, אורז מלא, קינואה, כוסמת ועוד) שאינן מתעכלות במהירות, ומקנות תחושת שובע לאורך זמן. 
פתרון נוסף, היעיל במיוחד בסתיו ובחורף, הוא החזרת המרקים לתפריט. מרק ירקות, או מרק עוף, אינם מכבידים, אך עם זאת - מזינים ומשביעים, מחממים את הגוף ואת הנפש.

לשתות גם בסתיו

בקיץ הקפדנו על שתייה, ודאגנו שאנחנו ובני המשפחה נשתה כמויות גדולות של מים, אך עם הירידה בטמפרטורות, אנחנו פשוט שוכחים לשתות. דווקא בסתיו, בו האוויר כל כך יבש, חשוב עוד יותר להקפיד על שתייה. השתדלו לשתות מים במהלך היום, הקפידו על כוס מים כשקמים בבוקר, ולפני כל ארוחה, בתור בסיס והציבו לעצמכם יעדים לשתיה מספקת. זיכרו: אדם מבוגר זקוק ל- 8-12 כוסות ביום על מנת לאפשר תפקוד מיטבי של מערכות גופו.

הסתיו מושלם לכושר

כבר לא חם מידי או לח מידי, אנחנו לא לפני חג או נסיעה ונמגרו התריוצים. נצלו את מזג האוויר הנעים, צאו להליכות נמרצות, רכיבות אופניים מענגות. נוצרה שגרה וניתן לשבץ את הכושר ביומן שלכם, להירשם לחוג שבועי קבוע, לקבוע עם חברים ופשוט להזיז את הגוף.

לישון כמו שצריך בסתיו

העייפות של הסתיו מוכרת - שילוב בין החשיכה המוקדמת לבין השגרה המתישה, המטלות וההתרוצצויות, קימה מוקדמת בבקרים וימים גדושים ועמוסים. חשוב ללכת לישון מוקדם ולישון מספיק שעות בלילה. כשעה לפני השינה התחילו בכיבוי הדרגתי של הגוף, עיברו לפעילויות רגועות, כבו מחשבים והפסיקו לענות למיילים וטלפונים. שינה מוקדמת תאפשר לכם לקום רעננים בבוקר ולנצל את השעות המוקדמות הקסומות, בהן האוויר נקי ורענן. 

דואגים לברזל בסתיו

אנו נוטים להגיע לסתיו עם מאגרי ברזל נמוכים, הגורמים לאנגריה נמוכה, עייפות, קושי בריכוז. הוסיפו מאכלים עשירים בברזל  כגון בשר, עלים ירוקים, חלמוני ביצים, פירות יבשים ודגנים מעושרים לתפריט היומי, והקפידו על ויטמין C המסייע בספיגת הברזל. אם יש צורך תשאלו את הרוקח או הרופא אודות נטילת תוספי ויטמינים.

יבש מאד בסתיו

האוויר בחוץ יבש והרוחות מייבשות גם כן. העיניים שלנו יבשות ודומעות, העור שלנו יבש, שפתיים סדוקות ובסתיו נוטים לסבול מרגישות יתר, אדמומיות וקשקשת. מומלץ להימנע ממקלחות חמות מידי וחשוב להשתמש בסבונים וקרמים מתאימים. יש למרוח חומר הגנה על השפתיים ולהשתמש בטיפות עיניים על מנת להרגיע עיניים צורבות ושורפות. לחצו וקראו עוד אודות להגן על העור בסתיו הישראלי

בסתיו מתחילות המחלות

אחרי הפוגה קלה בקיץ, מחלות דרכי הנשימה חוזרות ובגדול. הצטננות, שפעת, שיעול, בכל מקום סביבנו אנשים עם אפים נוזלים ודולפים.
הקפידו על אוורור חדרים, על חיטוי משטחים, שטיפה יסודית של הידיים. לימדו את הילדים לשטוף ידיים לפני שהם אוכלים ואחרי שהם הולכים לשירותים. הקפידו על שיעול לתוך המרפק והשתדלו להתרחק מאנשים חולים.
מידע אודות החיסון נגד דלקת ריאות נגיפית
מידע אודות החיסון נגד שפעת

בסתיו שמים את המשפחה במקום הראשון

בין עומסי הלימודים, לעבודה, לחוגים ולהתרוצצות -  אנחנו שוכחים את הדבר החשוב ביותר, את המשפחה. מצאו זמן, כמה פעמים בשבוע לפחות, לארוחות משותפות, זמן לשיחה ושיתוף, זמן ליהנות מהחברה אחד של השני. 

אנחנו, בלאומית שירותי בריאות, מאחלים לכם סתיו בריא!