לתיק הבריאות שלי

אורח חיים בריא לכל משפחה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

נוסעים לחו"ל. תהיו בריאים!

נסיעה לחו"ל היא מהנה. שינוי האווירה, האוכל המיוחד, חוויות והרפתקאות. אך בחו"ל נושאי הבריאות מקבלים ממד אחר, בשפה לא מוכרת, עם תרופות שונות. כיצד להתארגן לפני הנסיעה? על מה להקפיד תוך כדי?

נוסעים לחו"ל. תהיו בריאים!
נסיעה לחו"ל היא מהנה ומרגיעה, שינוי האווירה, הזמן לגיבוש משפחתי, מראות חדשים, טעמים מיוחדים, חוויות והרפתקאות. אך נסיעה לחו"ל אינה נטולת דאגות. מרגע הזמנת הכרטיסים אנחנו מתחילים לתכנן מה לארוז, מה נעשה, היכן נישן, איך נבלה, האם יהיו שניצלונים לילדים בכל מקום? כל אלה זניחים כמובן, לעומת הדאגות בקשר לבריאות. מחלות שנתפסות בעיננו כשגרתיות כשאנחנו בבית, בטריטוריה שלנו, עם הרופא שלנו והרוקח שלנו, מקבלים ממד אחר בארץ זרה, עם שפה שאנחנו לא דוברים ותרופות לא מוכרות.

ריכזנו לכם כמה טיפים בנושאי בריאות בחו"ל - גם מבחינת ההתארגנות לקראת הנסיעה וגם מבחינת הבריאות במהלך הנסיעה עצמה.
 
לקראת הנסיעה
  1. חקרו ולימדו אודות נושאי בריאות ספציפיים ליעד הנסיעה, בררו לגבי חיסונים מומלצים, מחלות נפוצות ותרופות מנע. לחצו על הקישור למידע נוסף אודות חיסונים לקראת נסיעה, או פנו למרפאות מטיילים. 
  2. את התרופות רוכשים בארץ, לפחות כמה שיותר מהם, במיוחד במהלך נסיעות למדינות פחות מפותחות, בהן היו מקרים של תרופות לא טהורות, או תרופות המעורבבות עם חומרים מסוכנים שונים. שימו לב! יש להיוועץ עם רופא ולדון איתו בצרכים ספציפיים, בהתאם למחלות ובעיות בריאות קיימות וליעד הנסיעה. מלבד תרופות כלליות חשוב להקפיד על תרופות מרשם קבועות בכמות מספקת. מומלץ לרשום את שם התרופה, ואת שמו הגנרי, ולשאת את המידע עליכם בזמן הנסיעה. לחצו על קישור לקבלת רשימת התרופות המומלצות לחופשה על ידי הרוקחים של לאומית. 
  3. השאירו תרופות מרשם באריזות המקוריות שלהן, תדאגו לקחת כמות גדולה מהצפוי, לכל עיכוב או סטייה שלא תחול. 
  4. חשוב לנסוע לחו"ל עם המסמכים הרפואיים שלכם ושל כל בני המשפחה, הכוללים מידע באנגלית אודות סוג הדם, חיסונים, בעיות בריאות, תרופות, אלרגיות, מספר משקפיים,  הטלפון של הרופא הקבוע ומספרי חירום. את ההסטוריה הרפואית תוכלו למצוא ב"תיק הבריאות שלי" באתר ובאפליקציה או בקשו עותקים מהרופא המטפל שלכם. לחצו על הקישור לקבלת מידע אודות הרישום ללאומית online.
  5. טיפול רפואי בחו"ל יכול להיות עניין יקר ביותר. בדקו שיש לכם ביטוח נסיעות עם כיסוי מירבי. לחצו לקבלת עוד מידע אודות דרכונית מדיכלל עולמי לאומית מבית כלל חברה לביטוח בע"מ. 
במהלך הטיסה
  • בטיסות ובנסיעות ארוכות הקפידו לקום ולהתהלך, להזיז את הגפיים ולדאוג להמרצת הדם.
  • מומלץ להביא מגבונים מחטאים על מנת לנקות את הידיים ואת המגשים שלפניכם. 
חיזוק הגוף 
  • נצלו את החופשה למונחה ולשינה. אם הבדלי השעות משפיעים עליכם מומלץ לקחת כדור מלטונין על מנת להקל על הסינכרון עם השעון המקומי, ולמשוך את הימים הראשונים מבלי לישון בצהריים עד שאתם מתרגלים. 
  • השתדלו ללכת ברגל כמה שיותר. ההליכה ברגל ממריצה את מחזור הדם, מוציאה אתכם לאוויר הצח ושורפת קלוריות (וככה תוכלו לאכול בכיף בחופשה ולא לחזור הביתה עם קילוגרמים עודפים). 
הגנה על העור 
  • הקפידו להימרח בקרם שיזוף בעל מקדם הגנה של 30 SPF, לפחות. יש להימרח פעם בשעתיים ואחרי כל יציאה מהמים או במקרים של הזעה מרובה. חבשו כובע רחב שוליים והימנעו מחשיפה לשמש ישירה בשעות החמות של היום. קראו עוד אודות שימוש נכון בקרם שיזוף
  • הגנו על עצמיכם מפני יתושים וחרקים. השתמשו בתכשיר דוחה יתושים, בשעות הערב לבשו בגדים ארוכים ובהירים, ושנו בתוך כילה. בארצות עם חשש למלריה יש להקפיד על תרופות מנע, בהתאם לייעוץ רופא. 
אוכל ושתיה 
  • בדקו את איכות המים, ואם מומלץ לשתות מים מהברז או לא. אם המים אינם ראויים לשתיה אין לצחצח שיניים איתם ויש להיזהר לא לשתות מים בזמן המקלחת. הריחו את המים לפני השתיה, קנו בקבוקים של מים מינרלים או הביאו מהארץ טבליות לחיטוי המים. הישמרו במיוחד משתיית משקאות המוגשים עם קרח, מיצי פירות, גלידות ומפירות וירקות הנאכלים עם הקליפה. 
  • שתו, והרבה. הקפידו על שתיה של לפחות 10-12 כוסות מים ביום, ויותר אם חם בחוץ. העדיפו מים על שתיה ממותקת.  
  • אכלו רק אוכל שמבושל היטב והימנעו מבשרים ודגים נאים, ממוצרי חלב שלא אוכסנו בתנאים נאותים וממזנונים בהם האוכל עומד בחוץ פרקי זמן ארוכים. הביאו איתכם תרופה נגד שלשולים לכל נסיעה מחוץ לגבולות הארץ. במקרה והנכם סובלים משלשולים והקאות, הקפידו על שתייה מרובה ועל תזונה פשוטה, הכוללת אורז, לחם קלוי, קרקרים ובננות, ללא תבלינים חזקים. 
  • הגבילו את צריכת האלכהול שלכם, ובשום אופן אין לשתות ולנהוג. 
בטיחות קודמת לכל 
  • השתמשו בחגורות בטיחות במכונית, וקסדות בעת רכיבה על אופנוע או טוסטוס גם אם החוק אינו מחייב זאת. 
  • בעת פעילות אקסטרים כגון טיפוס הרים, קפיצות בנג'י, רפטינג וכדומה דאגו לציוד מתאים ובטיחותי. בדקו כי המפעיל הוא מפעיל מוכר ומוסמך, ואם הנכם מרגישים אי נוחות סביב נושא הבטיחות – עזבו את המקום בהקדם.  
  • אם הנכם נמצאים עם ילדים קטנים בקרבת מים, בחוף הים, על סירה או בפעילות מימית אחרת, אל תסירו את עיניכם מהילדים לרגע ודאגו לכך שהם לבושים באפוד ציפה או מצופים בכל רגע נתון. שימו לב – האפוד/מצופים אינם תחליף להשגחה צמודה!
  • שתייה מופרזת של אלכהול יכולה להיות מסוכנת. אין לשתות ולנהוג או לעסוק בספורט מימי/פעילויות אקסטרים. מומלץ לא לשתות אם אתכם לבדכם. 
מיחושים ומחלות 
  • שימרו מרחק מבעלי חיים משוטטים. אין ללטף או להאכיל בעלי חיים אשר אינם עם בעליהם. אם ננשכתם פנו מידית לקבלת סיוע רפואי. 
  • מחלת ים, או מחלת תנועה, נפוצה בקרב המטיילים ויכולה להעיב על הנסיעה. קראו כאן כיצד ניתן להימנע ממחלת ים
  • רגליים כואבות ודואבות יכולות להרוס את הטיול. ארזו נעלי הליכה נוחות, גרבי ספורט ופלסטרים ליבלות. 
  • כמו בארץ, גם בחו"ל לפעמים חולים. ברוב המקרים משכך כאבים, תרופה שמורידה חום או כדור שמקל על הגרון מספיקים על מנת להקל ולאפשר לנו להמשיך להנות מהטיול. אם החום לא יורד, או אם מצבכם הרפואי מחמיר, חשוב לפנות לקבלת סיוע רפואי בהקדם. 
לאומית מאחלת לכם נסיעה בטוחה ובריאה, סעו לשלום וחיזרו בשלום!