לתיק הבריאות שלי

תזונה לחולי סוכרת

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

לחגוג את חג הפסח בהנאה, למרות מחלת הסוכרת

לחגוג את חג הפסח בהנאה, למרות מחלת הסוכרת
עבור אנשים עם סוכרת, כל החגים מורכבים, ופסח בהחלט כלול בקביעה זו. 
מלבד ההכנות לפסח, ניקיונות, מאכלי החג והרבה קניות, יש לתת דגש נוסף על הבריאות וניהול הסוכרת בחג, על התמודדות עם דאגות ולחצים, והתנהלות בריאה. 


 
עצות והנחיות שיעשו קצת סדר, לקראת הסדר
מצות הן פחמימות 
מצה אחת מרובעת = 2 מנות פחמימה. הנחיה זו תקפה גם למצות מקמח מלא/כוסמין. שימו לב - מצות עבודת יד עשויות להכיל כמות גדולה יותר של פחמימה, השוות לכ- 3 מנות פחמימה.  

מדידת סוכר שעתיים אחרי הארוחות 
מדידת סוכר תעשה כשעתיים אחרי ארוחות, על מנת להעריך בצורה טובה את יכולת הגוף להתמודד עם מאכלי החג.
אנשים שונים יגיבו באופן שונה לאותן ארוחות, ואחת עשוי לגלות שרמת הסוכר שעתיים אחרי אכילת מצה היא 200, בעוד אצל השני רמת הסוכר היא 140. לכן יש לבחון את התגובה של הגוף באופן אישי, ועל ידי כך להתאים את המאכלים הטובים ביותר עבור גופכם, ואת הכמויות המתאימות. 
את הסוכר חשוב למדוד שעתיים מתחילת הביס הראשון בתחילת הארוחה

ליל הסדר ארוחה עתירת פחמימות 
ליל סדר ממוצע כולל בתוכו בין 10-15 מנות פחמימה לאדם: 
  • 2 מצות
  • 4 כוסות יין
  • 4-6 קניידלך
  • תפוח אדמה
  • חרוסת
  • קינוח
כיצד מתמודדים?
  • אל תגיעו רעבים לארוחת החג. מומלץ להקפיד על ארוחות קלות במהלך היום, עד החג.
  • איכלו מכל פחמימה רק את הכמות הנדרשת על מנת לקיים את המצווה (כזית מצה= כחצי מצה).
  • איכלו בכמות קטנה משאר סימני הסדר (חרוסת, תפוח אדמה).
  • מומלץ לתכנן מראש את מספר הקניידלך והתוספת ששמים בצלחת (אם בכלל).
  • העדיפו תוספות של חלבון, ולא תוספת של פחמימה.
  • לשותים אלכוהול - בחרו ביין יבש לארבעת הכוסות, וזכרו שהיין הוא בהחלט פחמימתי. 
הרחיקו פיתויים 
בזמן השירים והסיפור כדאי לפנות את האוכל מהשולחן. על ידי כך, תוכלו להימנע מנשנושים.

תחקרו וחפשו 
באינטרנט שפע מתכונים מומלצים. עשו מחקר קטן ובחרו במתכונים דלי פחמימה כקינוחים כשרים לחג.

תרופות וחג
יש להיוועץ עם רופא לגבי הטיפול התרופתי המתאים לליל הסדר.


פעילות גופנית
הקפידו על פעילות גופנית לאחר ארוחת החג, על מנת לסייע לגוף באיזון טוב יותר של הסוכרים. במצבים בהם לא ניתן לצאת מהבית, אפשר להתהלך בבית, לעלות ולרדת במדרגות וכיוב'.
מומלץ לדאוג לבצע 150 דק' של פעילות גופנית בשבוע, גם בתקופת החגים.


חלבון חיוני
שלבו חלבון בארוחות - ביצים, עווף, בשר, מוצרי חלב, דגים או טופו


לא לשכוח שומן מהצומח
מומלץ לשלב בארוחות שומן מהצומח כגון שמן זית, אבוקדו, שקדים, אגוזים (ולאוכלי קטניות גם טחינה וגרעינים).

ירקות, בכל הזדמנות

ירקות תמיד כשרים לפסח ומכילים כמות קטנה של פחמימה. הירקות גם מלאים ויטמינים וסיבים תזונתיים, ומשפיעים לטובה על מערכת העיכול.
ועוד עצה אישית
בכל יום קבלו החלטות תזונתיות ובריאותיות טובות. בחרו לכבד את הגוף על ידי תזונה נכונה והקפדה על אורח חיים בריא. 


שירותי תזונה ודיאטה בלאומית זמינים עבוכם באמצעות שיחות טלפון.
למידע ולזימון תור ניתן לפנות למרכז הרפואי בו אתם מטופלים או למוקד שירות לקוחות בטלפון 507* מכל טלפון נייד.