לתיק הבריאות שלי

ילדים ונוער

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

טיפים לארוחת עשר שתספק גם אותך וגם את הילד

טיפים לארוחת עשר שתספק גם אותך וגם את הילד









                      
כולנו נתקלנו במצב בו הילד חוזר מבית הספר וכריך והפרי עדיין בתיק שלו. "זה לא טעים לי", "אני לא רעב", "אני שונא חומוס" ועוד משפטים עולים כששואלים אותו לפשר הדבר. 

לקראת תחילת השנה כמה טיפים חשובים בנוגע לארוחות עשר בבית הספר:
 
  1. חשוב לתת לילדים לנסות ולהתנסות: הסיכוי שילדיכם יסכים לטעום גובר כאשר הוא זה שמכין את האוכל ומתנסה. אל תיבהלו אם הילד מנסה שילובים הנתפסים בעיניכם כלא נכונים, או שילובים אשר לדעתכם לא מסתדרים יחד. תנו לילד להתעסק עם אוכל ולאט לאט למדו אותו על חשיבות הבחירות הנכונות.
  2. לבית הספר - רק אוכל מוכר ואהוב: אם הילד מעולם לא אכל טונה, הסיכוי שיתחיל דווקא באמצע יום לימודים הוא...אפסי. מראש מומלץ לוותר על שליחת מאכלים חדשים או מאכלים לא אהובים לבית הספר, אפילו אם בעיניכם המאכל הוא בריא וחיוני. את הנסויים השאירו לבית.  
  3. לתת לילד בחירה: ההדבר החשוב ביותר הוא שהילד יאכל, ישבע ולא ירגיש רעב בבית הספר. הכינו מראש רשימה עם סוגי כריכים ותוספות שהילד אוהב ומוכן לאכול, והציעו לו לבחור מהרשימה. את הרשימה ניתן להכין יחד עם הילד, ולהגיע למספר אפשרויות המקובלות על הילד ועל ההורים. שיתופו בהכנת הרשימה, בבחירה ובקבלת ההחלטות באופן כללי תגדיל את הסיכוי לשיתוף פעולה מצידו. 
  4. כדאי לגוון: נסו לגוון ולא לשלוח את אותו הכריך כל השבוע. הגיוון יכול לבוא לידי ביטוי בסוג הלחם, בסוגי הממרח, בתוספות כגון פרי, אגוזים/שקדים, ירקות נלווים, פרוסת עוגה ביתית או עוגיות ביתיות וכו'.
  5. ארוחת עשר חייבת להשביע: אם ארוחת העשר אינה משביעה, הילד יתקשה להתרכז במהלך יום הלימודים. אם ארוחת העשר אינה משביעה הילד יגיע הביתה "מורעב". במצב כזה הוא עשוי לאכול כמויות לא סבירות ולצרוך כמות גדולה מידי של קלוריות בזמן הארוחה, או גרוע מכך - לחפש חטיפים וממתקים שישביעו את רעבו עד שהארוחה שלו מוכנה.