מוקד שירות לקוחות 1-700-507-507
לתיק הבריאות שלי

כל הכתבות בנושא תזונה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

ארוחה החשובה ביום

הרוב המכריע של האנשים מוכנים לוותר על ארוחת הבוקר תמורת עוד רבע שעה של שינה, וזה למרות קולה המהדהד ברקע של אמא על על היות ארוחת הבוקר הארוחה החשובה ביום. כמו ב(כמעט) כל דבר בחיים - גם כאן אמא צודקת. ארוחת הבוקר היא חיונית לתפקוד שלנו.

ארוחה החשובה ביום
"ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום". אילו היינו מקבלים שקל בכל פעם ששמענו את המשפט הזה, קרוב לוודאי שהיינו בדרך לנופש בקריביים בימים אלו ממש. שמענו את זה מאמא, שמענו את זה מהדיאטנית שלנו, אפילו מחברים שדואגים לנו. בתוך תוכנו אנחנו יודעים שזה נכון. קראנו את המחקרים, ראינו את הסטטיסטיקות, ועדיין - למי יש זמן לזה? הרי ברור שאם האפשרות היא לישון עוד רבע שעה או לאכול, נעדיף לישון, לא?  שלא נאמר - מי בכלל מסוגל לחשוב על אוכל בבוקר? ובכלל, מה הקטע? ארוחה זו ארוחה. זה בכלל משנה מתי היא? 

המשפטים האלה עוברים לרובנו בראש בשלב זה או אחר של החיים. אנחנו יודעים שזה חשוב, אם כי לא לחלוטין ברור לנו למה, ובמסגרת החיים שלנו, בהם אנחנו מנסים להקל ולעגל פינות, לזרז עניינים ולהספיק הכל, ארוחת בוקר היא הרבה פעמים הדבר הראשון שנפגע.

הנה 10 סיבות מדוע לאכול ארוחת בוקר כל יום:
  1. ארוחת בוקר מפחיתה את הרעב במהלך היום. אתם מנענעים את ראשכם ואומרים "מן הסתם אם אוכלים אז לא נהיה רעבים אחר כך". אנחנו מסכימים, אך זה מעבר לכך. מחקרים מראים שאכילה מסודרת של ארוחת בוקר מפחיתה את תחושת הרעב במשך היום כולו, ואת סך צריכת הקלוריות היומית. אי אכילה של ארוחת בוקר מגביר את הרעב ואת החיפוש שלנו לאוכל מהיר וזמין, חטיף מהר מהפיצוציה, בורקס מתחנת הדלק. אנחנו מגיעים למקומות בהם האפשרויות הבריאות מצומצמות ופתאום מגלים שאנחנו מורעבים וחוטפים מכל הבא ליד.
  2. צום ממושך מגביר את תגובת האינסולין בגוף. האינסולין מביא לאחסון של שומנים ולעלייה במשקל. חד וחלק. פספוס ארוחת בוקר משמעו השמנה בטווח הרחוק.
  3. ארוחת בוקר נותנת אנרגיה. ארוחת בוקר מזינה מתדלקת את הגוף, מחדשת את מאגרי הגליקוגן, מספקת אנרגיה לשרירים ונותנת את הכוחות ליום חדש ופעיל.
  4. ארוחת בוקר בריאה הופכת את כל היום למזין יותר. מחקרים מראים כי יום שנפתח בארוחת בוקר מזינה, יהיה מאוזן יותר תזונתית, רווי בויטמינים ומינרלים.
  5. ארוחת בוקר משפרת את הזיכרון ואת התפקוד הקוגניטיבי. מחקר חדש ערך מבחני זיכרון לאנשים שאכלו בבוקר, לאנשים שלא אכלו או שתו ולאנשים ששתו כוס קפה. התוצאות היו מובהקות. ארוחת בוקר מזינה משפרת את הזיכרון, את התפקוד הקוגניטבי ואת יכולת ההתארגנות. מחקר אחר הוסיף כי יכולת הריכוז של אנשים שלא אכלו ארוחת בוקר נפגעת, הם מתפזרים ומתקשים לדבוק במשימות.
  6. ארוחת בוקר טובה ללב. מחקרים מוכיחים כי למבוגרים שמדלגים על ארוחת בוקר באופן קבוע יש נטייה לכולוסטרול גבוה יותר ורמות אינסולין גבוהות יותר בדם.
  7. ארוחת בוקר משפרת את מצב הרוח. אנשים שאוכלים ארוחת בוקר נוטים להיות שמחים יותר, במצב רוח כללי טוב יותר ורגועים הרבה יותר.
  8. אכילת ארוחת בוקר מהווה מודל תזונתי נכון. ילדים זקוקים לארוחת בוקר מזינה ובריאה לפני יום שעמוס בחוויות וגירויים. שבו איתם, איכלו יחד איתם, תנצלו את הדקות האחרונות של שלווה לפני תחילת היום.
  9. אם כבר בילדים עסקנינו - ילדים זקוקים לארוחת בוקר, גופם גדל, מוחם מתפתח, הם זקוקים למזון באופן קבוע. פספוס או דילוג על ארוחת בוקר יוצר מגוון בעיות פיזיות, קוגנטיביות, התנהגויות ורגשיות.
  10. ארוחת בוקר לפני היציאה לעבודה היא עוגן. לא משנה לאן היום לא יוביל, לא חשוב מה יקרה בהמשך, לפחות אכלנו ארוחה מזינה אחת.