לתיק הבריאות שלי

כל הכתבות בנושא תזונה

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

רזי התזונה הבריאה לחולי סוכרת

רזי התזונה הבריאה לחולי סוכרת
החדשות הטובות עבור חולי סוכרת, או עבור אנשים שמנסים למנוע את עליית רמת הסוכר שלהם בדם, הן ששינויים באורח החיים יכולים להשפיע באופן מהותי על הבריאות שלכם. מומחים טוענים כי הורדה של 5-10% ממשקל הגוף מסייע בהורדת רמת הסוכר בדם, ומסייע בהורדת לחץ הדם ורמת הכולסטרול. להורדה במשקל ותזונה בריאה יש גם השפעה מכרעת על מצב הרוח, רמת האנרגיה ותחושת החיוניות. 

עקרונות התזונה עבור חולי סוכרת הם למעשה זהים לעקרונות התזונה הבריאה עבור כולם, וכוללים: תזונה עשירה ומגוונת, גבוהה בערכים תזונתיים, דלה בסוכרים שאינם מצויים באופן טבעי באכול, דלה שומנים מהחי, ועשירה בשומנים בריאים מן הצומח, ועם מספר סביר של קלוריות. העיסוק הוא בבחירות נבונות וקבלת החלטות נכונות אודות האוכל אותו אנו בוחרים לאכול. 
דורין גלושטיין, דיאטנית ומנחת סדנאות אורח חיים בריא לחולי סוכרת מפרטת על תזונה בריאה לחולי סוכרת. 
הדרך לתזונה מאוזנת ובריאה
על מנת להגיע למצב בו אתם אוכלים נכון ובריא, מצליחים לרדת במשקל ולשלוט על רמת הסוכרים בדם, יש צורך בהתאמות ושינויים קלים בתפריט שכלם:
  • הגבירו את כמות הסיבים התזונתיים בתפריט היומי על ידי הוספת פירות, ירקות ודגנים מלאים לתפריט. שימו לב, הקליפות במיוחד עשירות בסיבים ולכן העדיפו פירות ירקות עם קליפה אכילה. המטרה היא לאכול לפחות 5 מנות יומיות של פירות וירקות. 
  • איכלו שומנים בריאים מן הצומח. יש להעדיף מזונות עם שומן לא רווי כגון שמן זית, אגוזים, אבוקדו וטחינה. 
  • שימרו על שגרת אכילה, הכוללת 3 ארוחות עיקריות ועוד 3 מנות ביניים. השתדלו לא להגיע למצב בו אתם "מורעבים" והקפידו על אכילת ארוחת בוקר מאוזנת, בריאה ומשביעה. איכלו לאט, ועצרו כשאתם שבעים. זכרו - למרות מה שאמא הייתה אומרת, בהחלט לא חייבים לסיים את כל מה שבצלחת. 
  • הימנעו מבשר מעובד או משומר - בשרים אלו מלאים בשומן רווי, מלחים וחומרים משמרים הפוגעים בבריאות. 
  • העדיפו מקורות בריאים לחלבון כגון בשרים רזים, עוף ללא העור, דגים, ביצים וקטניות. 
  • הפחיתו את צריכת הסוכר שלכם, במיוחד במאכלים ומשקאות אשר להם תוספת לא טבעית של סוכר. במשקאות מוגזים ומיצי פרי כמויות גבוהות במיוחד של סוכר, כמו כן במשקאות אלכוהוליים. 
  • הפחיתו את כמות החטיפים, והמירו את אכילתם באכילת נשנושים כגון פירות, יוגורט טבעי אגוזים.
  • הקפידו על שתיית מים. חשוב לשתות 8-12 כוסות ביום, על מנת לייעל את תהליך חילוף החומרים. 
  • פעילות גופנית חיונית, והיא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא ומאוזן. פעילות גופנית מאיצה את חילוף החומרים בגוף, מסייעת בהפחתת רמת הסוכר בדם, מסיעת באיזון הסוכרים ומאפשרת ירידה במשקל. בנוסף, פעילות גופנית מפחיתה את רמת הכולסטרול, מפחיתה לחצים ומתחים ומשפרת את מצב הרוח ואת איכות השינה. ההמלצה כיום היא ל-30-60 דקות פעילות גופנית ביום, מרבית ימות השבוע. יש להתחיל בהדרגה ולהעלות את משך וקצב הפעילות הגופנית עם השיפור בכושר הגופני.  
זכרו, אתם לא לבד במערכה. לעיתים המחשבה על שינוי בתזונה, על שינוי באורח החיים, מפחידה אותנו. יש לנו שאלות רבות, תהיות ורק רוצים לשתף ולהתייעץ. בלאומית קיימות קבוצות אורח חיים בריא לחולי סוכרת, אשר מטרתן להקנות כלים להתמודדות עם שינוי אורח חיים וכלים לניהול עצמי של המחלה. כל סדנה בת 6 מפגשים במחיר מיוחד של 10 שקלים למפגש, רק עבור לקוחות לאומית. קראו אודות סדנאות אורח חיים בריא לחולי סוכרת של לאומית, או מלאו פרטים ונציגינו יחזור אליכם בהקדם.