לתיק הבריאות שלי

כל הכתבות בנושא ילדים ונוער

שלח לחבר

X
   
CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code
 

ילדים יקרים, ככה תישארו בריאים

ד"ר רוזנבאום מסייע לילדים לקחת את הבריאות לידיים על ידי כמה טיפים פשוטים

ילדים יקרים, ככה תישארו בריאים
ילדים יקרים,

שנת הלימודים מתחילה, וד"ר רוזנבאום, רופא ילדים בלאומית, ריכז עבורכם כמה כללים ועיצות שייסיעו לכם לשמור על הבריאות שלכם במהלכה. 

                
 
                                     
אני רוחץ ידיים
הדרך הכי פשוטה, והכי יעילה, לשמור על הבריאות שלכם, היא על ידי רחיצת ידיים. תקפידו על רחיצת ידיים אחרי שאתם הולכים לשירותים, לפני האוכל ואחרי שאתם משחקים בחצר. תמלאו את הידיים בסבון ותשפשפו במשך 15 שניות לפחות (כמה זה 15 שניות? תמצאו שיר שלוקח 15 שניות לשיר ותשירו אותו בזמן רחיצת הידיים). רק בסיום השיר תשטפו את הסבון, תנגבו ידיים (עדיף עם נייר חד פעמי לניגוב ידיים או מגבת מהבית) ותחזרו לכיתה. 
כשאין בנמצא סבון - לנו יש עוד פתרון
תבקשו מההורים לקנות לכם ג'ל אלכוהולי לשטיפת ידיים וחיטוי, או מגבונים מחטאים, ותשמרו אותו בתיק שלכם או על השולחן. אם אין זמן לצאת לשטוף ידיים, פשוט השתמשו בג'ל. בג'ל חשוב להשתמש גם אחרי שאתם נוגעים ברכוש ציבורי כגון מחשבים, כפתור הברזייה ועוד. 
לה לה לה אפצ'י
תשמרו חבילת טישו במקום נגיש ונוח, ואם אתם מרגישים אתם עומדים להתעטש או להשתעל, מהרו לשלוף טישו ותתעטשו אל תוכו. אם אין זמן, או אם אין טישו בסביבה, תשתדלו להתעטש אל תוך הצד הפנימי של המרפק (ולא היד) שלכם, ותמיד תמיד תכסו את האף והפה במהלך האפצ'י. את הטישו - מיד לפח וכמובן לשטוף ידיים אחר כך. 
יש לי שתי ידיים (ואותן אני לא מקרב לפנים)
הידיים שלנו, לא משנה כמה אנחנו לא שוטפים אותן, עדיין מלאות בחיידקים ובווירוסים. תרחיקו את הידיים מהפה, אף ועיניים, ותמנעו את כניסת הוירוסים אל תוך הגוף. 
בואו לחלוק איתנו קצת שמחת חיים
תחלקו שמחת חיים, תחלקו אהבה, תחלקו עפרונות, צבעים וספרים. בשום אופן אל תחלקו דברים שמכניסים לפה, כגון בקבוקי שתיה ואוכל. אלו הם אישיים ואין לתת, להלוות או לחלוק עם חבר. חשוב שתקפידו לא לאכול או לשתות מפה לפה, ואם משהו היה בפה שלך, או בפה שלו - לא חולקים בשום אופן. 
לאכול בשביל לעזור לגוף לגדול
תזונה נבונה, כזו שכוללת הרבה פירות וירקות, דגנים מלאים, קטניות, דגים ובשר איכותי תסייע לגוף שלכם להתחזק ולהילחם בווירוסים. כשאתם אוכלים הרבה ממתקים, אוכל מעובד ושומנים אתם מחלישים את המערכת החיסונית ופוגעים ביכולת של הגוף למנוע מחלות ולהילחם בהן. 
ארוחת בוקר של אלופים 
ארוחת עשר בבית הספר היא רק לקראת אמצע היום, ואם עד אז לא תאכלו דבר אתם עשויים להרגיש חלשים, אתם תתקשו להתרכז בלימודים ויתכן ותהיו עצבניים ולא רגועים. ארוחת בוקר מזינה היא הארוחה החשובה ביום - דגני בוקר, כריך, פירות וירקות, יוגורט או ביצה הן בחירות מזינות ובריאות, שיאפשרו לכם להתחיל את היום בצורה הטובה ביותר. ידוע שילדים שאוכלים ארוחת בוקר קבועה, הם יותר מרוכזים, יש להם יותר אנרגיה וזיכרון, משקל גופם יותר תקין והם מצליחים יותר בבית ספר.
מים מים וששון 
יותר מחצי ממשקל גופכם הוא מים והמים חיוניים לפעילות הגוף. המים עוזרים לחומרי הפסולת לצאת החוצה מן הגוף, ועוזרים לכל איברי הגוף השונים לתפקד בצורה הטובה ביותר האפשרית. במשך היום והלילה אנחנו מאבדים נוזלים (מים) כל הזמן - כשהולכים לשירותים, כשמזיעים, כשנושמים, ולכן חשוב לשתות מים על מנת להשלים את החסר. מומלץ לשתות כ- 6 כוסות מים ביום, יותר אפילו כשחם מאד בחוץ ואתם מזיעים. 
ילדים משחקים בתופסת
משחקים בחוץ, ריצה, השתוללות, קפיצה, טיפוס, רכיבה על אופניים (עם קסדה, כמובן!), כדורגל ומחבואים הם דוגמאות לפעילות גופנית. ככל שתהיו יותר פעילים, כך הגוף שלכם יהיה חזק יותר ובריא יותר. באופן כללי - עדיף כמה שפחות זמן "מסכים" (טלוויזיה, מחשב, טבלט, אקסבוקס, פלייסטיישן, וויי ועוד) וכמה שיותר זמן במשחק פעיל מחוץ לבית, כשההמלצה היא לפחות שעה (60 דקות) של פעילות ספורטיבית ביום. 
כינה לי, כינה לי, כינה לי חביבה
אותן כינים מגרדות ומעצבנות עוברות מילד לילדה, מילדה לילד, ומקפצות ביניכם, מתרבות בקצב מסחרר. הקפידו על שיער אסוף, אל תשעינו את ראשכם על ראשו של חבר, אל תחליפו כובעים, גומיות, צעיפים או מעילים ביניכם, ובגירוד הראשון - תיידעו את ההורים. יותר קל לטפל בכינים כשהן מעטות, ולא כשכבר הקימו מושבה על ראשכם. 
נומי, נומי ילדתי
ילדים בבית ספר יסודי זקוקים לכ- 10-11 שעות שינה בלילה. הגוף זקוק לשינה בשביל לצמוח ולגדול, השינה מחזקת את המערכת החיסונית, ומסייעת למוח שלכם לפעול בצורה טובה יותר - ללא שינה מספקת אתם תתקשו להתרכז, לפתור בעיות, לזכור את החומר הנלמד ולחשוב על רעיונות חדשים. במשך שנת הלימודים אתם מתעוררים מוקדם, ועוברים ימים גדושים ועמוסים, ולכן חשוב ללכת לישון גם כן בשעה מוקדמת. 
תישארו בטוחים 
ההורים שלכם הרבה פעמים מוסחים, יש להם המון דברים על הראש והם נוטים לשכוח. לכן - ילדים יקרים, התפקיד שלכם הוא להזכיר להם את הבטיחות שלכם. אל תתנו לנהג לנסוע לפני שאתם חגרתם חגורות בטיחות, תחצו כבישים במעבר חציה ובמשמרות הבטיחות, תהיו מרוכזים וקשובים בעת החצייה - ללא טלפון ביד וללא אוזניות באוזניים, צאו מהרכב אך ורק בצד של המדרכה, ובמקום בו מותר לעצור. אל תרכבו על אופניים ללא קסדה, ואל תשחקו בכדור בקרבת כבישים. בכלל, כשאתם הולכים ברגל, שימו את הכדור בתיק או בשקית, שלא יתגלגל לכם בטעות. 

אנו בלאומית שירותי בריאות מאחלים לכם שנת לימודים בריאה ומהנה!